Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvor vanlig er det å få følelser for andre/bli påvirket av omgivelsene, eller hva jeg skal kalle det, når man er i et langvarig forhold? Hvor ofte er vanlig liksom? Jeg er veldig lettpåvirkelig og kan bli forelsket i andre, selv om jeg har "verdens snilleste mann" jeg bor sammen med. Jeg blir helt forvirret og føler meg som verdens største heks, men jeg greier ikke å styre hva jeg føler. Men jeg velger selvsagt HVA jeg gjør med følelsene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39913-f%C3%B8lelser-for-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke lett å styre følelsene sine, men et lite tips kan være å forestille seg hvordan du hadde følt dersom han hadde slike følelser for noen andre.....

Det å prøve å sette seg i en annens sted er ofte lurt, samt å alltid vurdere hva konsekvensene av sine handlinger kan bli, og da gjelder det å være ærlig med seg selv..

lykke til :-)

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Du sier det selv i siste setning, at du selv bestemmer. Det er normalt, og ikke feil, å kjenne lyst og følelser for andre enn samboer/ektefelle. Men du bestemmer selv hva du vil gjøre med slike følelser.

Jeg lurer på om du bebreider deg selv for å fly litt? Trenger du mer liv og forandring? Savner du noe? I så fall burde du ta det opp med deg selv og mannen din. Et god og langvarig samliv må stadig fornyes for å holdes livskraftig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...