Gå til innhold

Kona er tykkere, men ser det ikke selv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det siste året har kona lagt på seg, men hun snakker selv om at hun veier det samme som "alltid". Jeg har dessverre ikke sansen for lubne kvinner. Hvordan skal jeg legge det frem for henne at hun har blitt "rundere", uten å støte henne? 

Anonymous poster hash: 2bc2d...831
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399189-kona-er-tykkere-men-ser-det-ikke-selv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje foreslå felles mosjons-turer eller liknende? Med motivasjon om å komme i god form? Godt for helsa?

Hun kan ha rett i å veie det samme - men kiloene kan ha flyttet seg. Feks kan muskler (som veier mye og tar lite plass) ha blitt erstattet med fett (veier lite og tar mye plass). Dette kan skje pga reduksjon i trening- men også av hormonelle årsaker.

AnonymBruker

"I gode og onde dager" tror jeg også gjelder om kona legger på seg noen kilo. Får håpe du ikke bare giftet deg med henne pga utseende, siden du "dessverre ikke har sansen for lubne kvinner".

Når det er sagt - ingen liker å høre at de har lagt på seg, eller er blitt mindre attraktive for partneren. Oppfordre til å trene sammen, gå/jogg, dra på romantisk tur til fjells for å gå lange fjellturer. Tilby deg å lage middag stadig vekk, og lag sunn, god mat. Det er lettere hvis begge to endrer livsstil, enn at hun skal trene og spise sunt mens du sitter med sjokoladen og ser på. Kanskje trenger du ikke legge fram at hun er blitt rundere...

Anonymous poster hash: 70e12...40b

Det hele avhenger av grunnen til vektøkningen. Hvordan er livsstilen din og hennes? Har porsjonene økt? Blir det noen flasker vin i helga eller noen øl? Er forbrenningen hennes senket på grunn av alder?

Forøvrig hadde jeg vist forloveden døra om han var så opptatt av utseendet mitt at noen kilo fra eller til var et seriøst problem for tiltrekningen hans. Men for all del, alle forhold er forskjellige.

Hvor mange kilo mener du det er snakk om da? Hvis hun samtidig mener at hun ikke har lagt på seg noe (og har rett), så er det jo litt pussig.

Du tenner ikke på lubne kvinner, det er helt greit det, men tenner du på kona di kun på grunn av kroppen hennes? Er det ikke noe mer ved henne som gir deg tenning? Hva hadde du gjort om hun hadde vært nødt til å begynne med medisiner som fikk henne til å legge på seg?

Jeg synes de andre kommer med gode råd - prøv å få henne med deg på tur, sykle, gå, spise sunnere og alt det der. Alt er mye mer motiverende når man er to om det! :)

stjernestøv

Det siste året har kona lagt på seg, men hun snakker selv om at hun veier det samme som "alltid". Jeg har dessverre ikke sansen for lubne kvinner. Hvordan skal jeg legge det frem for henne at hun har blitt "rundere", uten å støte henne? 

Så det handler om å please deg?

Stakkars dame :mellow:

Annonse

Gjest Annve

Jeg synes vekt er personlig. Jeg er glad jeg ikke er gift med en mann som tenker som deg. Jeg synes ikke du skal legge det frem for henne i det hele tatt. Hvis du elsker henne så støtt henne hvis hun selv velger å slanke seg. 

Jeg tror du skal la henne være i frem mht vekt. Dersom hun vet at du er ganske opptatt av at hun skal være slank, så kan det være fristende å nekte deg innblanding og dermed påstå at hun slett ikke har lagt på seg.

Det du kan gjøre, er å ikke være den som er pådriver i forhold til for stort matinntak eller passivitet. La henne styre seg selv, men vær på tilbudssiden mht felles aktivitet.

Tja. Du kan vise omsorg for helsen hennes. Fortelle at du er redd hun skal pådra seg livsstilsykdommer nå som hun har blitt rundere. Ligger fettet rundt magen er det ekstra usunt. Få målt fettfordelingen i kroppen på dere begge to. Kanskje vil dere begge få en aha-opplevelse. Er det bare hun som har lagt på seg? Ektepar spiser gjerne det samme, så du skal se du har forandret deg, du også.

Si at du ønsker å slanke deg for å glede henne, og spør om hun er villig til å trene sammen med deg for å støtte deg. Det kan bli et nytt liv for dere begge, lykke til.

Du kan vise omsorg for helsen hennes. Fortelle at du er redd hun skal pådra seg livsstilsykdommer nå som hun har blitt rundere. Ligger fettet rundt magen er det ekstra usunt.

Hadde mannen min påstått at han var bekymret for livsstilsykdommer fordi jeg hadde lagt på meg et par kilo siste året hadde jeg klikket i vinkel. Da fikk han heller si det som det var - at han synes jeg ville vært mer sexy uten de ekstra kiloene. Men aller helst skulle han selvfølgelig holdt kjeft, i og med at han er så glad i meg at noen få kilo fra eller til ikke betyr noe. Heldigvis er jeg gift med en mann som aldri ville nevt sånt.

Hadde mannen min påstått at han var bekymret for livsstilsykdommer fordi jeg hadde lagt på meg et par kilo siste året hadde jeg klikket i vinkel. Da fikk han heller si det som det var - at han synes jeg ville vært mer sexy uten de ekstra kiloene. Men aller helst skulle han selvfølgelig holdt kjeft, i og med at han er så glad i meg at noen få kilo fra eller til ikke betyr noe. Heldigvis er jeg gift med en mann som aldri ville nevt sånt.

Det skal mer til enn et par kg før livsstilsykdommene kommer på rekke og rad ja. :) Jeg sier som jeg sa her på DOL for mange år siden - dersom kjæresten hadde lagt på seg 20 kg (altså vi snakker ikke om bare noen få kg her) hadde jeg fremdeles elsket ham like mye, men jeg hadde nok ikke tent like mye på ham, det innrømmer jeg. Men trådstarters kone har neppe lagt på seg 20 kg ettersom hun selv mener hun veier det samme, så blind er det ingen som er. :)

Annonse

Det skal ikke så mange kg til før det blir usunt hvis kiloene ligger feil. Godt at ikke min mann er like hårsår som deg. Jeg har bedt ham slanke bort en pondus. Og jeg bad ham faktisk om det fordi jeg var bekymret for helsen hans, utseendet kom i annen rekke. Hvis ikke en partner skal kunne si i fra, hvem skal da gjøre det? Nå må dere slutte å tolke alt i verste mening. Det kan faktisk ligge ren omsorg bak et ønske om trening og vektnedgang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...