Gjest Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Hei Jeg er en dame(45) som sliter med å sove når jeg ikke er hjemme.Jeg blir liggende å tenke og surre og klarer ikke å bikke over og inn i søvnen.Hjemme sover jeg kjempegodt. Er det helge besøk og lignende, så greier jeg meg med litt lite søvn. Nå skal jeg til Hellas i 2 uker og hadde tenkt å ringe fastlegen for å ha noen sovetabletter på lur, men da sa min mor mor at hun hadde noen som hun hadde fått for å sovne bedre og at hennes lege hadde sagt at de var bedre enn vanlige sovetabl. Jeg vet at andres medisiner er noe man skal styre unna , men nå fikk jeg 7 stk av henne. Kan jeg bruke de eller bør jeg få tak i sovetabl? Pillene er : Nozinan 5mg Mvh Anita 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/399191-piller/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Allmennlege Kjell Vaage Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Du har helt rett, det er ikke bra å bruke andres tabletter. Nozinan er for det meste brukt i psykiatrien og i lave doser er de også brukt som tilleggsbehandling ved smertetilstander. Jeg er kjent med at de også brukes som sovetabletter uten at det er beskrevet som noen indikasjon for det i vår felleskatalog. Misbruk og medikamentavhengighet er ikke vanlig for nevnte medikament og er derfor i bruk til pasienter som denne medisinen passer for. Sol og alkohol er ingen god kombinasjon med dette medikamentet. Jeg foreslår at du tar en samtale med fastlegen og får litt hjelp for søvnplagene du har på reise. Han kan gi deg et mer tilpasset tilbud. Når det gjelder generelle råd så viser det seg at fysisk aktivitet på ettermiddagen og å unngå koffeinholdige drikker etter klokken 1200 på dagen ofte gir en langt bedre effekt enn sovetabletter. God ferie. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/399191-piller/#findComment-3546556 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.