golia Skrevet 10. desember 2001 Del Skrevet 10. desember 2001 Hei ! Takker så mye for svaret jeg fikk forrige uke, det har startet, slimproppen for forrige tirsdag, og det økte jevnlig på med rier, og det gjorde det dagen etter også, helt til jeg kom nedpå føden, nå har jeg hatt det sånn i fra forrige tirsdag,det øker på for så å avta etter ei stund, jeg har 2-3 cm åpning, og "mensmurring" så si hele tiden, alt er bare bra med meg å babyen,men når jeg kom på kontroll i dag så hadde jo den lille snudd seg med hodet opp,eller i venstre side og rompa ned til høyre, fikk beskjed om at det enten ble setefødsel eller keisersnitt, alt etter om ungen hadde snudd seg eller om hvor stor den er.De fikk ikke sjekket hvor stor ungen er fordi jeg holdt på svime av pga for lenge på ryggen. Men det jeg lurer på da er hvor stor kan ungen være med hensyn til setefødsel? Lurer fælt for, for ei jordmor sa at hun tippet rundt 4 kilo, men de skulle sjekke det når jeg kom inn, når riene var sterkere,og så lurer jeg på hvor lenge kan jeg gå sånn med "av og på" rier, det er jo noen hele tiden men innimellom kommer de jo veldig tett, det er veldig slitsomt å gå sånn, jeg forstår at du ikke kan avgjøre dette men en liten pekepinn om hva som er forsvarlig, det hadde vært fint å fått høre litt om. jeg ble litt skremt i dag, men de forklarte veldig bra allikevel ned på der, men når man kommer hjem så kommer alt man lurer på... Det er godt man har denne tjensten,så man få svar på noe man lurer på. Vil bare si tusen takk på forhånd jeg for at du svarer, håper du kan det nå også. Vennlig hilsen golia 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39925-tverrleieseteleielurer-litt-p%C3%A5-det/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 12. desember 2001 Del Skrevet 12. desember 2001 Jeg får inntrykk av, gjennom det du forteller, at du er rundt termin. Du skrev det kanskje i forrige innlegg, men jeg har ikke det tilgjengelig her. Har barnet lagt seg i seteleie nå, og du er rundt termin, må du regne med at den forblir i denne stillingen. Man har en grense på 4500 gram for at man mener det er forsvarlig å føde barnet i seteleie. Er barnet ditt rundt 4 kg. skulle det i utgangspunktet ikke være noe i veien for en normal vaginalfødsel. Det viktigste er at du nå rimelig snart, blir klar over hva du skal forholde deg til. Det er godt å være forberedt en god stund før man går i fødsel. Det er ikke så uvanlig at startsforløpet er litt snikende, slik du forteller, men det er klart det er slitsomt med rier som kommer og går, uten at fødselen kommer skikkelig igang. Har full forståelse for at du er litt frustrert, men jeg håper du har tillit til de som har ansvar for deg. Jeg synes ikke du skal kvie deg for å kontakte sykehuset selv hvis du synes det blir i meste laget av hva du takler. Lykke til med fødselen, enten den blir på den ene eller andre måten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39925-tverrleieseteleielurer-litt-p%C3%A5-det/#findComment-150755 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.