Gå til innhold

Sterk stram lukt fra husvegg og hage?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har nettopp kjøpt et (eldre) hus. Utenfor hele den ene kortveggen kan vi kjenne en sterk, stram, ubehagelig stank. Stanken er også inni en oppbevaringsbod langs samme vegg, men vi kan ikke se noe som helst inni der som skulle lage en slik stank. Stanken merkes utenfor ytterveggen av huset i en avstand av et par meter. Innendørs lukter det heldigvis ingenting.

Jeg syns det minner litt om lukten fra Stinkdyr (som jeg har erfart i utlandet) men de finns vel ikke i Norge? Datteren min syns det lukter råtne planter. Men det kan jo være helt andre ting.

Hva i all verden kan det være, og hvordan skal vi finne det ut? Hva slags fagekspertise kan komme og sjekke dette for oss?

Anonymous poster hash: a3df1...b99
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399303-sterk-stram-lukt-fra-husvegg-og-hage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Takk for tips, jeg har vært inne på den tanken selv. Leste at hvis det er en død mus, vil stanken forsvinne av seg selv etter noen uker, mens døde rotter må fjernes. Uff.

Så det kan ikke være andre ting? Så som termitter eller veggdyr eller slikt som lukter?

AnonymBruker

Hjelpes, se hva jeg leste på et annet nettsted, gammel debatt:

"Jeg hjalp foreldrene mine pigge opp hele rørgaten til avløpsrøret under huset for en del år tilbake pga. vond lukt og mistanke om lekkasje fra sprukket soilrør. Det viste seg at soilrøret så nytt ut, men rottelikene rett ved luktet vondt. Rotter lager visstnok egne "kirkegårder" - områder der de i tur og orden legger seg til når de skal dø. Hadde vi visst dette i forkant tror jeg en videoinspeksjon hadde vært enklere, billigere og mye mindre arbeid... "

Hvis det er en rotte-kirkegård, hvordan i all verden skal man da bli kvitt dem??!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...