Gjest (Anonymous) Skrevet 10. desember 2001 Del Skrevet 10. desember 2001 Hei! Jeg er 25 uker på vei og alt er vel. Etter å ha mistet flere ganger er jeg redd for alt mulig, iallefall nesten. Jeg blir veldig godt fulgt opp av sykehuset der jeg bor og alt er bra med meg og babyen. Nå har det seg slik at jeg og mannen min skal besøke noen venner i Paris før jul en helg og jeg er i utgangspunktet livredd for å fly. Bedre er det ikke blitt etter høstens hendelser. Kan man bli så redd at man føder? Dette er sikkert et dumt spørsmål, men jeg er nødt til å stille det. Ser for meg at jeg får total panikk, kaster opp og hyperventilerer. Vil det være farlig for barnet? Er det på noen måte en påkjenning for barnet å fly i uke 25? Kan jeg ta en valium? Flyturen tar et par timer anntar jeg. Vennlig hilsen Enstelig med flyskrekk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39948-totalt-irrasjonelt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 12. desember 2001 Del Skrevet 12. desember 2001 Jeg forstår at du har et problem, men jeg kan trøste deg med at barnet neppe tar skade av din redsel. Hvis du vanligvis har flyskrekk, pleier du å oppleve at du får fullstendig panikk, kaster opp og hyperventilerer, eller er det dette du ser for deg før du drar. I siste tilfelle, vil jeg på alle måter regne med at du ikke vil oppleve det du frykter. Hvis det er reelt det du er redd for, bør du vurdere om det ikke er best for deg (ikke barnet) å bli hjemme. Det er ikke godt å være så redd. Jeg vil ikke anbefale deg å ta valium. Det er ikke noe man pleier å gi til gravide, uten om når det er spesielle medisinske indikasjoner for det. Håper du finner ut av dette, uten å slite deg helt ut. Jeg ønsker deg lykke til framover, uansett om du blir på landjorda resten av svangerskapet eller ei. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39948-totalt-irrasjonelt/#findComment-150761 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.