Gjest Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Hei! Jeg er en kvinne på 21 år som har noen spørsmål om mykoplasma genitalium. Jeg hadde ubeskyttet sex i februar, jeg gikk noen uker for lenge for å teste meg, men tok en test til slutt i starten av april. Mens jeg gikk å ventet på svarresultatet var jeg nok en gang ute på byen og endte opp med samme gutt i slutten av april. Morgenen etter dro jeg hjem og fikk telefonen om at jeg var smittet med mykoplasma genitalium, legen min visste ikke mye om det sa han, så han visste ikke langvarige konsekvenser av å gå smittet etc. Jeg tok da Azitromax-tabletter (en engangskur) samme dag (altså dagen etter vårt siste samleie i april). Gikk veltroende om at jeg var "friskmeldt", men fikk beskjed om å bestille en oppfølgingstime i tilfelle antibiotikaen ikke skulle virke. Da eksamensperioden var like rundt hjørnet ble selvfølgelig denne legetimen helt glemt, og jeg dro ikke til legen igjen før slutten av juni. Svarresultatet fikk jeg for noen dager siden og igjen ble det påvist: mykolpasma. Mine spørsmål er som følger: 1) Kan den første antibiotika-kuren ikke ha virket pga at vi hadde samleie dagen før jeg tok den (der hvor han trolig er smittet), slik at det var derfor den ikke virket? 2) Må jeg nå vente hele FIRE uker før jeg kan ta en ny test, hvor på det ligger 1 - 2 uker med ventetid på svarresultatet? 3) Hvis jeg kan teste meg før fire uker, hvor fort kan jeg teste meg igjen da? Bruker azitromax-tabletteme så lang tid på å bli kvitt det? (tok de på fredag). Finnes det noen privatklinikker eller lignende som tester og får resultatet litt raskere? Har begynt å møte en gutt skjønner du, og han vet jeg går på p-piller, føler det da blir så kleint å si at vi må bruke kondom, for da skjønner han nok at jeg har noe, og det er noe jeg helst ikke vil at han skal få vite. Takk for hjelp!! Hilsen meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/399619-mykoplasmainfeksjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Dersom jeg traff en gutt, ville jeg ventet leenge med å kutte ut kondomen, uavhengig om jeg visste om jeg hadde noe eller ei. Hvordan kan du vite om ikke han har noe? Fordi han sier det? Er du sikker på at han vet det selv? En fornuftig gutt skjønner at det er sunn fornuft å vente med å ta av kondomen til det har gått en tid, og begge har testet seg. Anonymous poster hash: 1860c...f4f 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/399619-mykoplasmainfeksjon/#findComment-3550528 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.