Gå til innhold

Skal på min andre kjærlighetsferie med kjæresten og x-en hans.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

(Ikke legg dette ut på forsiden av dol er dere snille) Da vil jeg heller at det slettes.

Kanskje litt misvisende overskrift, men det er litt sånn jeg føler det ;)

Kjæresten min  bodde sammen med ei dame i mange år. De har hvert sitt barn fra tidligere forhold og disse er jevngamle. De føler seg nok litt som ekte søsken disse to, da de delte hus i mange år.

I påsken  var jeg, kjæresten og barnet hans på et høyfjellshotell. Før vi dro fikk vi vite at x-en hans skulle dit også. Jeg regner med at det er disse to ungdommene som har informert hverandre. Hverken jeg eller kjæresten likte dette, men vi bestemte oss for å gjøre det beste ut av det. Det gikk helt fint egentlig. Jeg finnes ikke sjalu på denne damen og x-en viser meg hvem han "tilhører", så den saken er grei. Null problem rundt dette. Men jeg føler jo på en måte at det legger litt bånd på både meg og kjæresten. Hun dukker plutselig opp rundt oss både her og der. Vi snakket hyggelig til henne og lot som ingenting, men jeg føler jo at vi blir fulgt med på. Virket som hun fulgte med på hvor vi beveget oss til en hver tid og sørget for å plutselig bare møte på oss. Eller hvis kjæresten så henne, snudde han og ville gå en annen vei.

Ellers hadde vi en kjempekoselig ferie :wub:

Nå skal vi 14 dager til syden. Man skulle ikke tro det er sant, men hun skal visst dit hun også. Dette er et innelukket område med basseng og en liten strand som tilhører leilighetskomplekset. Min kjæreste og x ferierte der i mange år på rad, da de leide leiligheten av en kompis. Nå er det jeg som skal bli med, men hun har sørget for å leie en annen leilighet der. Vet ikke helt om jeg skal le eller bli irritert. Jeg veksler litt mellom disse følelsene. Det er jo komisk rett og slett. Voksne mennesker i 40-50 åra. Nesten ikke til å tro. 

Jeg vet dette vil hemme meg litt. Vi er så forelsket for tiden og kysser og klemmer mye, men dette vil ødelegge. Jeg tør ikke nå av hensyn til kjæresten som jeg merker er av typen som vil ta hensyn til oss begge to. Nettopp derfor jeg har blitt så glad i han også. Han er så omsorgsfull, snill og varm. Også mot sin x som ikke var enkel å leve med. Jeg liker og respekterer han veldig for dette. En moden mann og jeg føler meg helt trygg på han.

Jeg skal gjøre mitt beste for at dette skal gå fint nå også, men nå kjenner jeg at dette begynner å bli veldig feil for meg.Vi vil nå bli fulgt med på ved bassenget, på stranda, på restauranter osv. Vi kan ikke avbestille nå. Reiser snart. Heldigvis har kjæresten leid bil med tanke på at vi skal komme oss litt unna og få tid for oss selv. Men for alt jeg vet kan det hende vil kommer ned dit og finner ut at hun er i leiligeheten rett ved siden av oss.

Ikke skjønner jeg hvorfor hun vil utsette seg selv for dette. Det er jo galskap.

Hvordan ville andre ha reagert her og hvordan få en stopper for at dette fortsetter i alle ferier?

Anonymous poster hash: 5045a...709

Fortsetter under...

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

18

• laban

7

• morsan

7

• frosken

6

Hm. Skal ungdommen være med? Neste gang - hvis dere drar alene - så sier dere ikke noe til noen om hvor dere skal. Det kan jo virke som om hun ikke er ferdig med ham og vil sjekke om dere to har det fint sammen og om hun på noen måte kan komme mellom dere.

AnonymBruker

Hm. Skal ungdommen være med? Neste gang - hvis dere drar alene - så sier dere ikke noe til noen om hvor dere skal. Det kan jo virke som om hun ikke er ferdig med ham og vil sjekke om dere to har det fint sammen og om hun på noen måte kan komme mellom dere.

Ja, de skal være med.

Ja, de skal være med.

Det er jo for sent å gjøre noe denne gangen, men er deres forhold til ungdommen slik at dere neste gang kan be h*n om IKKE å si noe til sitt stesøsken? Kan dere forklare at h*n da vil fortelle det til mor som kanskje nok en gang vil henge seg på dere og at dere vil unngå dette?

En mulighet er å unnlate å si noe til ungdommen, men bare si at det er en overraskelse hvor dere skal? Hvis ikke kjæresten din vil konfrontere sin eks direkte da, for jeg har vondt for å tro at dette er helt tilfeldig - en gang ja, men to ganger? Nei.

Endret av Lillemus
AnonymBruker

Det er jo for sent å gjøre noe denne gangen, men er deres forhold til ungdommen slik at dere neste gang kan be h*n om IKKE å si noe til sitt stesøsken? Kan dere forklare at h*n da vil fortelle det til mor som kanskje nok en gang vil henge seg på dere og at dere vil unngå dette?

En mulighet er å unnlate å si noe til ungdommen, men bare si at det er en overraskelse hvor dere skal? Hvis ikke kjæresten din vil konfrontere sin eks direkte da, for jeg har vondt for å tro at dette er helt tilfeldig - en gang ja, men to ganger? Nei.

Jeg kjenner bare sønnen hans. Ikke veldig godt, men en gutt jeg liker svært godt. Ikke rart det er en fin gutt med den faren  :wub:  Synes ikke ungdommene skal blandes inn i dette i det hele tatt. Antagelig siste året sønnen vil være med på ferie uansett.  Det er nok ikke helt tilfelidig at hun reiser etter hvor hun vet at han drar, men jeg føler meg trygg på kjæresten. Får bare ta det som det kommer og så får vi prøve å holde oss mest mulig på avstand.

Vet ikke helt om jeg skal le eller bli irritert. Jeg veksler litt mellom disse følelsene. Det er jo komisk rett og slett. Voksne mennesker i 40-50 åra. Nesten ikke til å tro. 

(...)

Jeg skal gjøre mitt beste for at dette skal gå fint nå også, men nå kjenner jeg at dette begynner å bli veldig feil for meg.Vi vil nå bli fulgt med på ved bassenget, på stranda, på restauranter osv.

Hvordan ville andre ha reagert her og hvordan få en stopper for at dette fortsetter i alle ferier?

Jeg synes det er først og fremst veldig komisk, men nå er ikke jeg spesielt sjalu av meg.

Det kommer til å slutte av seg selv når tenåringene ikke ferierer med mor og far lenger, så jeg ville sett så humoristisk på det som jeg klarte.  Dere trenger jo ikke informere henne om hva / hvor dere skal hele tiden?  Jeg skjønner at kjæresten din vil ha tid med "barnet" sitt, men hvis det er en normal tenåring, blir det vel muligheter for at dere to er alene en del også.  Bruk leiebilen og ikke fortell ungdommene hvor dere skal hvis dere drar alene (på restaurant eller andre utflukter) før det er nødvendig, så kan hun ikke "tilfeldigvis" havne samme sted. 

Det beste ville jo være om hun også fant seg en ny.  Hvis en av dere kjenner en desperat fyr i riktig alder, får dere ta ham med neste gang...

Annonse

Gjest gjesteleser

Neste gang kan dere invitere med stesøskenet om de ikke allerede har blitt for gamle til å feriere med foreldrene. Ha to rom/to hytter eller noe så dere får privatliv, men inviter med ungdommen siden de ser ut til å ha lyst å feriere sammen. Da får ungdommen deres selskap men dere slipper dama. Med mindre hun er såpass pågående at hun inviterer seg selv da!

AnonymBruker

Jeg synes det er først og fremst veldig komisk, men nå er ikke jeg spesielt sjalu av meg.

Det kommer til å slutte av seg selv når tenåringene ikke ferierer med mor og far lenger, så jeg ville sett så humoristisk på det som jeg klarte.  Dere trenger jo ikke informere henne om hva / hvor dere skal hele tiden?  Jeg skjønner at kjæresten din vil ha tid med "barnet" sitt, men hvis det er en normal tenåring, blir det vel muligheter for at dere to er alene en del også.  Bruk leiebilen og ikke fortell ungdommene hvor dere skal hvis dere drar alene (på restaurant eller andre utflukter) før det er nødvendig, så kan hun ikke "tilfeldigvis" havne samme sted. 

Det beste ville jo være om hun også fant seg en ny.  Hvis en av dere kjenner en desperat fyr i riktig alder, får dere ta ham med neste gang...

Selv om jeg ikke liker det, ser jeg komikken i dette jeg også og ler av det. Jeg tror heller ikke vi kommer til å se 18-åringen noe særlig. Vi gjorde i hvert fall ikke det i påsken. Vi så han bare til måltidene, da faren er opptatt av punktlighet :P

Angrer på hele innlegget siden det uansett ikke er noe som kan løses. Nå får jeg bare håpe at hun ikke har valgt å legge seg inn i leiligheten som ligger rett ved siden av oss, he he. Da blir det virkelig komisk :D  :D

AnonymBruker

Det er ikke veldig vanskelig å se at vi har det fint sammen, så jeg begriper ikke hvorfor hun velger å utsette seg for dette en gang til. :o   Kunne aldri ha falt meg inn og dilte etter min x og hans nye kjæreste på ferietur. Hva slags ferietur hadde det blitt da ? Nå mangler det bare at hun har leid seg inn på rommet ved siden av. Da kunne det vært veldig fristende å erte henne litt. Hoppe i senga og lage skikkelige knirkelyder, samt stønne svært høylytt i steden for å la seg hemme av det :P  Men nei, det blir vel for barnslig. Er vel best å opptre voksent her .  :D

Siden du ikke får avverget dette denne gangen, så er det sikkert best å oppføre seg nøytralt og voksent.  Hvis dere kommer i prat i løpet av ferien, så ville jeg ha vurdert å si det til henne på en hyggelig måte at du kunne ønske at dere unngikk tilsvarende opplegg i fremtiden. Hvis hun sier i fra i god tid dersom hun legger opp til samme feriested som dere, så kan jo du og kjæresten velge et annet alternativ.

Det er ikke veldig vanskelig å se at vi har det fint sammen, så jeg begriper ikke hvorfor hun velger å utsette seg for dette en gang til. :o   Kunne aldri ha falt meg inn og dilte etter min x og hans nye kjæreste på ferietur. Hva slags ferietur hadde det blitt da ? Nå mangler det bare at hun har leid seg inn på rommet ved siden av. Da kunne det vært veldig fristende å erte henne litt. Hoppe i senga og lage skikkelige knirkelyder, samt stønne svært høylytt i steden for å la seg hemme av det :P  Men nei, det blir vel for barnslig. Er vel best å opptre voksent her .  :D

*hehe* Jeg ville latt en evt. konfrontasjon være hans oppgave i tilfelle. :) Neste år kan jo dere spørre henne tidlig hvor hun har tenkt seg på sommerferie. ;) Og selvfølgelig bare si at "Nei, vi har ikke bestemt oss ennå" om hun spør hvor dere skal. :)

AnonymBruker

Siden du ikke får avverget dette denne gangen, så er det sikkert best å oppføre seg nøytralt og voksent.  Hvis dere kommer i prat i løpet av ferien, så ville jeg ha vurdert å si det til henne på en hyggelig måte at du kunne ønske at dere unngikk tilsvarende opplegg i fremtiden. Hvis hun sier i fra i god tid dersom hun legger opp til samme feriested som dere, så kan jo du og kjæresten velge et annet alternativ.

Jeg vet det frosken. Det er best å oppføre seg nøytralt og voksent. Dette var bare ville fantasier, men det er en voksen mann jeg har funnet meg, så jeg vil ikke tape ansikt overfor han :-) Jeg driter meg ut hvis jeg begynner å bli barnslig.Tenker jeg skal oppføre meg på samme måte som jeg gjorde på fjellet :-) Jeg har ikke tenkt å ta det opp med henne heller. Det må i så fall være kjæresten sin oppgave. Vil ikke presse han til noe. Bare bestille et annet sted neste gang og forsøke holde det hemmelig.

Annonse

Merkelig situasjon. Det er vanskelig å forstå at denne eksen selv får noe ut av en slik ferie. Å bo på samme sted som eksen og hans nye flamme er vel omtrent det siste jeg ønsker meg når jeg skal feriere! Er du sikker på at hun visste at dere også skulle dit? Siden de har feriert her i årevis kan det kanskje være at hun har lagt egne planer uten å kjenne til deres? Høres kanskje ikke så sannsynlig ut med tanke på forrige ferie...:)

Hvis hun visste og av en eller annen grunn gjør dette med vilje er det nok best å reise andre steder heretter. Ungene er jo også så store at de kanskje ikke engang ønsker å reise med foreldrene neste år, så da ordner det seg av seg selv.

Av og til blir det jo en del kamp om hvem som skal kunne opprettholde gamle vaner og være i kontakt med bekjentskapskretsen etter et brudd. Kanskje handler dette om at hun ikke vil la seg "presse vekk" fra kjente trakter etter bruddet. I såfall er jo løsningen som trådstarter selv nevner, å starte nye tradisjoner ( reise nye steder).

AnonymBruker

Av og til blir det jo en del kamp om hvem som skal kunne opprettholde gamle vaner og være i kontakt med bekjentskapskretsen etter et brudd. Kanskje handler dette om at hun ikke vil la seg "presse vekk" fra kjente trakter etter bruddet. I såfall er jo løsningen som trådstarter selv nevner, å starte nye tradisjoner ( reise nye steder).

Det er sant. Jeg vet hvordan dette er. Synes selv det var fryktelig trist å miste den store vennegjengen til x- en min etter over 20 år med dem. Jeg følte meg veldig alene i verden en stund. Til slutt kom jeg frem til at jeg bare måtte legge hele det gamle livet fullstendig bak meg og begynne helt på nytt. Det betydde at jeg også slettet de alle fra facebook, slik at de ikke kunne følge med på mitt nye liv. Jeg hadde jo ingen kontakt med de lenger. Det at jeg traff kjæresten var til stor hjelp selvfølgelig.

Hvis det er tradisjoner som gjør at hun følger etter, er det forståelig, men iflg. x-en tror han at hun ønsker han tilbake. Han har fortalt meg at hun drev og sendte han et par meldinger i uka før påskeferien. Hun sa aldri direkte at hun ønsket han tilbake, men han mente å lese det gjennom linjene. Etter påskeferien ble det helt stille i fra henne i mange uker, før hun sendte et par stykker igjen.

Men nå skal jeg glemme hele greia. Nå er det ferie og jeg skal bare glede meg til å reise. Vet nemlig hvor jeg har kjæresten, så jeg får fokusere på det og late som hun ikke er der :-)

AnonymBruker

Merkelig situasjon. Det er vanskelig å forstå at denne eksen selv får noe ut av en slik ferie. Å bo på samme sted som eksen og hans nye flamme er vel omtrent det siste jeg ønsker meg når jeg skal feriere! Er du sikker på at hun visste at dere også skulle dit? Siden de har feriert her i årevis kan det kanskje være at hun har lagt egne planer uten å kjenne til deres? Høres kanskje ikke så sannsynlig ut med tanke på forrige ferie... :)

Hvis hun visste og av en eller annen grunn gjør dette med vilje er det nok best å reise andre steder heretter. Ungene er jo også så store at de kanskje ikke engang ønsker å reise med foreldrene neste år, så da ordner det seg av seg selv.

Ja, jeg synes det er merkelig. Hun har kommet dit nå. Vi reiser i morgennatt, men i går kveld satt vi ute og nøt sommervarmen og drakk vin. Da kom det plutselig en melding i fra henne ut på natta til kjæresten (kjæresten tror hun har drukket). Hun synes det var merkelig å skulle være vitne til et nyforelsket par og synes hele greia var veldig rar, skrev hun. Da kjente jeg at jeg ble skikkelig irritert for aller første gang faktisk. Hun vet nok hvor omsorgsfull min kjæreste er, så jeg lurer litt på om hun prøver å sette en demper på han. Men hun har valgt dette selv. Nå har hun sett oss på fjellet og hun velger likevel å utsette seg for det en gang til. Hun velger til og med å sørge for at hun "tilfeldigvis" treffer på oss støtt og stadig i steden for å holde avstand. Så nå fikk jeg tatt en " alvorsprat" prat med kjæresten og sagt i fra om at dette er barnslige fakter som jeg overhodet ikke er interessert i bli dratt inn i og hvis det skal fortsette på denne måten vil det etter hvert skape usikkerhet i forholdet. Vi ønsker å satse på hverandre, så dette er vi for gamle til. Jeg er uskyldig oppi dette, så jeg synes det blir helt feil hvis det skal bli slik at vi ikke kan få lov til å se forelsket ut fordi hun ikke tåler det. Hun forsøker å sette en demper på feriene våre. Kontrolere oss. Heldigvis er han enig og meldingen hennes ble ignorert.

Ganske irritert for første gang, men ser også humoren i det.  :D Latterlig !

AnonymBruker

Forståelig at du blir irritert over dette. Hun viser dere ikke mye respekt.

Nei, jeg synes ikke det. Nå har det gått 2 år siden han flyttet ut. Hun ville at han bare skulle leie, fordi hun ville se hvordan det gikk først. Han valgte likevel å kjøpe fordi han visste at han aldri skulle tilbake. Da synes jeg det er på tide å gi opp nå. Jeg skjønner at det må være fryktelig vondt for henne å se oss sammen, men jeg skjønner ikke hvorfor hun frivillig velger å utsette seg for det. Hun må nesten ta ulempene med det selv, synes jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...