Gå til innhold

Graviditet

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei! For ca. 4 år siden ble jeg gravid med min datter. Jeg brukte EL tester, da jeg tidligere har hatt uregelmessige menstruasjoner. Jeg var veldig rolig og stresset lite ifh med det å bli gravid, og da El testen var positiv, ble jeg gravid. Siden jeg fikk min datter har jeg gått på Conludag, som jeg sluttet med i Mai. Fikk menstruasjon i mai og juni med ca. 29 dagers syklus. Var hos gynekolog i slutten av juni for årlig kontroll, og jeg følte på meg at El var på vei. Dette av symptomer som stikking nederst i siden og andre menstruasjons lignende plager. Fikk bekreftet fra UL at eggløsning var på vei, og testet postivt på EL testen 28 og 29 juni. Fikk menstruasjon 14 dager etter. Min gynekolog mente det var unødvendig for meg å bruke EL tester, men ha masse samleie i det fruktbare periodene. Nå er det slik at jeg hadde en del tester liggende, og etter å ha fått mensen 14. juli, som varte i ca. 7 dager, begynte jeg å teste meg på ny. Har pr. d.d (2. august) ikke fått noen positiv test. kan nevne at jeg tidligere har tatt test på morgen, men nå tatt tester både på morgen og ettermiddag. Jeg registrerte at testen på onsdag 30 .juli var sterk, men ikke like sterk so kontroll streken (krav for at den er positiv). Fikk på torsdag disse EL smertene igjen, og det har vedvart fram til i dag, lørdag. har hatt økt utflod, og økt sexlyst. Likevel viser ingen av mine EL tester positivt. Jeg merker at jeg "stresser" litt rundt dette, selv om fornuften i meg sier at det vil gå bra til slutt. kan man ha/hatt EL selv om testen ikke har vist positivt? Hvorfor har syklusen vært ganske like i flere mnd, men denne mnd er den noe lengere?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/400040-graviditet/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Beklager noe sent svar, det skyldes ferie. Jeg er helt enig med din gynekolog i at det er helt unødvendig med alle disse eggløsningstester som bare skaper problemer. Syklus kan variere med noen dager (stress, ferie ?) , og testene er ikke alltid til å stole på. Stol du mer på dine symptomer, som du beskriver så karakteristisk. Hvis du har en syklus på 28-30 dager, så er den fruktbare periode fra ca 8.-10.dag i syklus og seks dager frem, til eggløsningsdagen. Har du samleie 2-3 ganger i denne periode, er det tilstrekkelig. Lykke til med forsøket, vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/400040-graviditet/#findComment-3558445
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...