Gå til innhold

Kjæresten min har potensproblemer. Råd?

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten (snart samboer) har vært sammen rundt 1 år. Vi har hele veien vært veldig forskjellig seksuelt, da jeg har hatt mer behov enn han. Det i seg selv er ikke problemet, jeg må heller ikke ha sex hver dag for å ha et fint forhold. Men når vi har sex, så kommer han sjeldent. Og det har blitt et negativt fokus på det der, fordi jeg (kremt) har ville prate om situasjonen, og forsøkt å løse det med kommunikasjon. Etterpåklokskapen sier at det ikke var det lureste, og vi har nå kommet til en vond sirkel jeg ikke forstår hvordan jeg skal løse.

Jeg har veldig vanskelig for å ta initativ, og blir usikker og lei meg når jeg får avslag. Da får jeg ikke lyst til å ta initaiv fordi selvtilliten er på bånd, og jeg må "manne" meg opp i flere timer før jeg tør å gjøre noe. Og da er det ekstra surt når han sier han ikke er kåt nok...

Sammen har vi kommet til flere årsaker, og mulige løsninger på problemet. Men det blir ofte kun med praten, også skjer det ikke noe forandring. Vi har også pratet om sexolog, selv om ingen av oss er så ivrig på det. 

Forstår at han ikke har lyst til å ha så ofte sex når han ikke kommer, og at det går på selvbildet og mestringsfølelsen hans også (selv om han sier det ikke er noe å bekymre seg over). Jeg tror det plager han mer enn han gir uttrykk for. Han sier han aldri har hatt potensproblemer før, men han har alltid hatt perioder der han ikke har så store seksuelle behov.

Vi har det supert sammen, sett bort fra det seksuelle. Men jeg er redd jeg ikke kan fortsette når det seksuelle ligger som et "teppe" over meg hele tiden. Enten må jeg leve med det, og bare slå meg til ro med at vi er forskjellige. Men når han har potensrpoblemer, blir jeg mer bekymret.

Vi er begge rådville, og ønsker å fikse problemet. Men jeg tror ikke noen av oss vet hva eller hvor vi bør begynne. 

Noen råd?

Anonymous poster hash: cf813...43b

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...