Gjest Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 Far er fradømt samvær for vårt felles barn og det har ikke vært kontakt de siste 6 årene. Barnet er nå 12 år. Far har en personlighetsforstyrrelse (nærliggen til antisosial) som er godt dokumentert via rettsapparatet. Spørsmålet om foreldreansvar var ikke tema ifm med rettsbehandlinger ift samvær. Vi har siden den gang ligget lavt i terrenget fordi all kontakt med min eksmann trigger at oppmerksomheten rettes mot oss i form av diverse ubehageligheter for oss og min øvrige familie. Men så er det enkelte ting som er strengt nødvendig. F.eks fornyelse av pass til barnet. Her er reglene endret, slik at vi nå må fornye passet hvert år. Far motsetter seg alltid å underskrive, noe som gjør prosessen alltid tar lenger tid. Pga av passets gyldighet og vårt reisemønster, må vi nå søke opptil 2 ganger i året. Barnet har også det siste året motsatt seg å bruke farens etternavn og kommer til stadighet inn på dette tema om navnebytte. Barnet ønsker seg også egen sparekonto, samt bankkort, noe som pr nå ikke er mulig.uten samtykke. I korte trekk, så vil far uansett sak, motsette seg noe som ikke er initiert og 100% kontrollert av ham selv. Spørsmålet er om det er mulig å endre på foreldreansvar uten å måtte gå igjennom en hel rettsak på ny? Er det f.ek mulig for Fylkesmann å behandle dette spørsmålet, eller er det mulig med en forenklet rettsbehandling? Vil nødig sette igang en større sak. Vi har vært igjennom såpass mange rettsrunder og mener at historikk og grunnlag for tidligere rettsavgjørelser er godt dokumentert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400485-foreldreansvar-n%C3%A5r-frad%C3%B8mt-samv%C3%A6rsrett/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solemnity Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 Jeg tror det mest fornuftige du kan gjøre er å kontakte advokaten din, eventuelt en annen advokat med god kompetanse på slike prosesser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400485-foreldreansvar-n%C3%A5r-frad%C3%B8mt-samv%C3%A6rsrett/#findComment-3561591 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.