Gå til innhold

Kvalme - tegn på nært forestående fødsel?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er i hvert fall ikke uvanlig å ha litt diaré, og da er man jo gjerne litt uvel.

Selv har jeg ikke denne erfaringen, mine fødsler har startet med vannavgang som lyn fra klar himmel. Men jeg har hørt mange si at de hadde løs mage i timene før de forsto at noe var igang.

Trine Endsjø, jordmor

Det er ikke uvanlig å få litt symptomer fra magen, enten i form av kvalme eller diare, når fødselen nærmer seg. Uansett er det ikke riktig å si at kvalme er et tegn på snarlig fødsel. Når magen er svært stor, som mot slutten, blir mange fort kvalm i.o.m. at maten gjerne blir liggende lenger i magesekken enn normalt, før fordøyelsen kommer skikkelig igang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...