Gjest Monicah Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 Har et barn på 5 år. Ønsker meg nå nr 2 men pga en vond fødselsopplevelse får jeg fullstendig sperre ved tanken på vanlig fødsel. Min første fødsel forløp slik : Etter en uke på sykehus der jeg fikk modningstabletter, drypp osv ble det til slutt tatt keisersnitt fordi fødselen ikke ville komme i gang. I løpet av denne uka ble angsten for å føde større og større. Legen anslo dessuten fødselsvekten til ca 4 kg, men hun veide faktisk hele 5200 g og var 58 cm lang. Nr 2 blir vel neppe mindre, eller ?? Nå lurer jeg på om jeg kan få keisersnitt ved evnt neste fødsel med bakgrunn i fødselsangsten min og det faktum at jeg får STORE barn ?? Har veldig lyst på en til men tror ikke jeg tør å bli gravid før jeg blir lovet keisersnitt... Er det fastlegen min som avgjør om jeg kan få keisersnitt ? Kan evnt sykehuset nekte meg keisersnitt selv om legen min har gitt meg klarsignal ?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40058-f%C3%B8dselsangst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 Det vanlige veien å gå i slike tilfeller som du beskriver og har opplevd, er at man får tilbud om samtaler på sykehuset før man tar noe endelig stilling til fødselsmetode. Det er blitt mer vanlig å tilby keisersnitt til kvinner som har så stor angst at de umulig kan forestille seg vanlig fødsel, men helst ønsker man at kvinnen først skal få tilbud om hjelp til bearbeiding av denne angsten. Hvis du i det hele tatt kvier deg for å bli gravid, synes jeg du skal ta det opp med din fastlege. Kanskje går det an å få en samtale på sykehuset der du hører til, før du går til det skritt å bli gravid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40058-f%C3%B8dselsangst/#findComment-150974 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.