hoeila Skrevet 13. desember 2001 Skrevet 13. desember 2001 Hadde et spm....Har begynt på p-pilla Synfase. Har nettopp begynt på det andre brettet....Hvis jeg glemmer en pille i første uka nå.....Hva gjør jeg da? Og når er jeg sikker, ikke sikker? Skal jeg bare hoppe over det døgnet d gikk over 36timer, og ta dagen etter igjen? Må jeg da vente i 2uker med annen prevensjon!? Mange spm, men trenger svar!!! =) TAKK 0 Siter
Bunny Skrevet 14. desember 2001 Skrevet 14. desember 2001 Hvis det går over 36 timer mellom to piller, må du bruke kondom ved samleie i 14 dager før pillene er sikre igjen. Uansett om du tar den glemte pillen for sent eller ikke tar den i det hele tatt. Det er farligere (større sjanse for å bli gravid) å glemme en pille tidlig på brettet enn en pille sent på brettet. 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 15. desember 2001 Skrevet 15. desember 2001 Hvis man glemmer pillen i mer enn 12 timer bør man ta pillen og bruke annen prevensjon i to uker. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.