Gå til innhold

Ekstrem kvalme!! Er desperat og legen avviser meg!

Anbefalte innlegg

Hei!

Har siden i slutten av juli vært ekstremt kvalm, med opphold kun noen få dager.

Har ikke kastet opp, men føler jeg er like før sbsolutt hele tiden. Av og til når jeg ligger i senga feks, har jeg problemer med å flytte hodet da jeg føler enhver bevegelse som helt forferdelig. Er også noe svimmel, men kvalmen er det verste.

Ble innlagt i august for sterke smerter i magen og blodig diare, så der sjekket de bla graviditet, som d ikke er.(venter på utredning med magen, svir enormt i magen innimellom).

I juni hadde jeg et par uker med denne kvalmen etter datteren min hadde hatt omgangssyke, men kastet aldri opp. Har litt angst for det.. Men det gikk over.. Det virker ikke som dette går over, tvert imot!!

Prøvd ingefær og reisesyketabletter uten hell. Tar nexium daglig da legen sa jeg kunne prøve det, men det hjelper ikke det heller.

Var hos fastlegen min i går og lurte på om han kunne hjelpe meg, ta en eller annen test, og prøve å finne ut av det.

Men han sa det er ingen tester å ta, og at han tror dette er en senreaksjon på sosial angst jeg hadde i noen år fram til i 2010... Men jeg har ikke angst nå, jobber på et sted hvor jeg møter og snakker med hundrevis av folk hver dag, uten noe problemer! Jeg er utadvendt og blir derfor satt til å ta vanskelige samtaler andre kvier seg for. Jeg har ikke noe som helst angst og prøvde å forklare dette..men legen sier kroppen kan reagere lenge etterpå og at dette må jeg lære meg å leve med!

Ble så satt ut og fortvila at jeg begynte å gråte på legekontoret og gikk derfra..

Og her sitter jeg..klarer ikke kjøre bil, klarer ikke å gjøre så mye med datteren min, føler meg helt elendig og klarer ikke se for meg at jeg skal klare å leve med dette!

Matlysten er ikke på topp akkurat, men jeg føler meg faktisk best akkurat når jeg spiser og litt etterpå..før det blir verre igjen..

Er det noen som kan hjelpe meg? Som har hatt noe av det samme og kjenner seg igjen? Jeg prøver hva som helst!

Det eneste legen ga meg var sykemelding..men orker ikke tanken på å sitte hjemme med dette..var jo ikke sykemelding jeg ville ha - men hjelp til å få dette vekk og få livet mitt tilbake. Blir jo deprimert av dette, sitte dag ut og dag inn med en overveldende kvalme som setter meg helt ut.

Fløles som det ligger en klump i halsen, men jeg klarer ikke spy, selv om jeg skulle ønske jeg bare gjorde det . Kanskje det hadde hjulpet.

Hvis noen har noe ideer om hva dette kan være blir jeg utrolig takknemlig. Prøver å søke på nett men får bare opp gravid-sider..

Anonymous poster hash: e8092...26f

Fortsetter under...

Har skiftet fastlege etter en lang prat med min samboer og min eks, faktisk..;) men det er en god stund til byttet er i boks , og jeg kan benytte meg av han. Så inntil da er jeg sånn passe desperat.

Får ikke sove om natta, eller gjort noe om dagen.. Føler meg nok enda verre enn jeg egentlig er, pga søvnmangel og frustrasjon..

Håper det kan være noe så enkelt som et vitamkn jeg mangler, som er enkelt å fikse.

Har forresten b12 mangel, men får sprøyter annenhver mnd for det.

Hovedinnlegger

Anonymous poster hash: e8092...26f

Har skiftet fastlege etter en lang prat med min samboer og min eks, faktisk..;) men det er en god stund til byttet er i boks , og jeg kan benytte meg av han. Så inntil da er jeg sånn passe desperat.

Får ikke sove om natta, eller gjort noe om dagen.. Føler meg nok enda verre enn jeg egentlig er, pga søvnmangel og frustrasjon..

Håper det kan være noe så enkelt som et vitamkn jeg mangler, som er enkelt å fikse.

Har forresten b12 mangel, men får sprøyter annenhver mnd for det.

HovedinnleggerAnonymous poster hash: e8092...26f

Er det ikke tatt tester for å avdekke slike mangler?

Anonymous poster hash: a8654...047

Nei legen min sa det ikke var vits i å ta tester. For han mente jeg har senreaksjon på angst jeg hadde noen år tilbake. Visste ikke man fikk fysiske plager for noe man hadde før, aldri hørt om.

Han skulle ha permisjon fra jobb nå framover for å jobbe litt i psykiatrien.. Kanskje han er litt overivrig allerede nå. Han har anntid skyldt på angst jeg har hatt, uansett.. Hadde sterke smerter i magen for et år tilbake, da sa han det var psykisk uten å sjekke noe. Denne legen tar jo aldri noe tester av meg. Smertene i magen ble verre og legen sa jeg burde stresse ned. Men egglederen min sprakk pga graviditet utenfor livmor.

Annonse

Nei legen min sa det ikke var vits i å ta tester. For han mente jeg har senreaksjon på angst jeg hadde noen år tilbake. Visste ikke man fikk fysiske plager for noe man hadde før, aldri hørt om.

Han skulle ha permisjon fra jobb nå framover for å jobbe litt i psykiatrien.. Kanskje han er litt overivrig allerede nå. Han har anntid skyldt på angst jeg har hatt, uansett.. Hadde sterke smerter i magen for et år tilbake, da sa han det var psykisk uten å sjekke noe. Denne legen tar jo aldri noe tester av meg. Smertene i magen ble verre og legen sa jeg burde stresse ned. Men egglederen min sprakk pga graviditet utenfor livmor.

Jeg ville byttet lege! Når du har så store plager må dette undersøkes grundig.

Anonymous poster hash: a8654...047

Jeg synes du skal forsøke å få fremskyndet undersøkelsen av magen. Ring dit og si at du er svært plaget og hør om det finnes ledig time tidligere.

Inntil videre tror jeg du bør fortsette å ta nexium samt spise hyppige små måltider.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...