Gjest Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Hei! jeg er en kvinne på 34 år, har født et barn. Har det siste året hatt litt spotting mellom menstruasjonene, og fikk konstatert at det var en polypp i livmoren. Denne fikk jeg fjernet for 2 uker siden. Jeg blødde en del de to første dagene etter operasjonen, så sluttet det. Også etter 4 dager igjen fikk jeg noe som kunne ligne på menstruasjon der jeg blødde i 4 dager. Dette stoppet. Etter dette har jeg hatt spotting og rosa utflod litt av og på. Er dette normalt? Nå er det 2 uker siden polyppen ble fjernet, jeg lurer på hvor lenge jeg kan forvente spotting og småblødninger/utflod? Ellers er celleprøve fra livmorhalsen normal, og også celleprøve ble tatt fra selve livmoren og den var normal. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400933-spottingbl%C3%B8dning-etter-fjerning-av-polypp-i-livmoren/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Det må gå minst en måned, dvs. en full syklus før man kan regne med at effekten kan vurderes og småblødning og utflod er borte. Så ha tålmodighet. Det kan jo ikke utelukkes at det kan være annen forklaring på spottingen enn påviste polypp, for eksempel hormonforstyrrelser, men det vil fremgå av vevsprøven som ble tatt ved fjerning av polyppen. Beskrevne spotting kan i noen tilfeller komme fra livmorhalsen hvor det kan være rikelige blodkar som lett gir blødning. Så se det an og be om ny time hos gynekologen, hvis du ikke har ønsket effekt etter 3 måneder, men forhåpentlig blir det ikke nødvendig. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400933-spottingbl%C3%B8dning-etter-fjerning-av-polypp-i-livmoren/#findComment-3567013 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.