Gå til innhold

Kan man bli gravid ved at man gnir?

Anbefalte innlegg

Jeg har gnidd med min type. Han fikk utløsning over min vagina med trusen på. Dette skjedde to ganger. Kan man da bli gravid? Hvor stor er sjansen/sannsynligheten for graviditet? Og det skjedde i befruktings perioden. Ingen av oss har vært sexuelt aktiv før.

Anonymous poster hash: 26a72...0d5

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/400937-kan-man-bli-gravid-ved-at-man-gnir/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja man kan det, men det er ekstremt lite sannsynlig. Så nei du er ikke gravid

edit: du spør om sansynlighet vil anslå ca 0.000000000001% , men avhenger litt av tykkelsen og stoffet i trusen

Endret av DexterMorgan

Annonse

Jeg har gnidd med min type. Han fikk utløsning over min vagina med trusen på. Dette skjedde to ganger. Kan man da bli gravid? Hvor stor er sjansen/sannsynligheten for graviditet? Og det skjedde i befruktings perioden. Ingen av oss har vært sexuelt aktiv før.Anonymous poster hash: 26a72...0d5

Har de slutta med sexubdervisning på skola?

Anonymous poster hash: bf28a...65a

Jeg synes Dexter gjør et hederlig Fermi-estimat av sannsynligheten ;)  Den viktigste faktoren er nok om du eller dere gjorde noe etterpå som kan ha ført sæd fra trusa til langt inn i skjeden. Stakk inn en finger e.l. Selv da er sannsynligheten så liten at du ikke bør være alt for bekymret.

Egentlig kan du ta det helt med ro. Den største risikoen er at dere blir så kåte av leken at dere ender opp med å ha samleie uten prevensjon. Sannsynligheten for det er mye større enn du tror på forhånd. Jeg anslår minst 10%, basert på at samleie uten prevensjon er vanlig blant unge selv om alle vet at det er dumt.

Jeg synes Dexter gjør et hederlig Fermi-estimat av sannsynligheten ;)  Den viktigste faktoren er nok om du eller dere gjorde noe etterpå som kan ha ført sæd fra trusa til langt inn i skjeden. Stakk inn en finger e.l. Selv da er sannsynligheten så liten at du ikke bør være alt for bekymret.

Egentlig kan du ta det helt med ro. Den største risikoen er at dere blir så kåte av leken at dere ender opp med å ha samleie uten prevensjon. Sannsynligheten for det er mye større enn du tror på forhånd. Jeg anslår minst 10%, basert på at samleie uten prevensjon er vanlig blant unge selv om alle vet at det er dumt.

Jeg tror det korrekte estimatet ligger nærmere 15 %. Minst.

Anonymous poster hash: bf28a...65a

Annonse

Ingen anelse hva sjansen for graviditet er (antar meget lav/negliserbar), men leste i en bok en gang at sædceller kan overleve i 72 timer på huden.

Neppe _på_ huden. I skjeden og inne i livmoren derimot, kan de mest hardnakkede sædcellene visstnok leve i inntil en uke i påvente av et modent egg. Men da skal alle forhold (altså ph og alt annet inne i kvinnen) være 120% ideelle.

Neppe _på_ huden. I skjeden og inne i livmoren derimot, kan de mest hardnakkede sædcellene visstnok leve i inntil en uke i påvente av et modent egg. Men da skal alle forhold (altså ph og alt annet inne i kvinnen) være 120% ideelle.

Ikke vet jeg om det stemmer, men boken jeg leste i et skolebibliotek på midten av 80-tallet sa definitivt at sædceller kan overleve på huden i opptil 72 timer. Det var såpass overraskende at jeg fremdeles husker det. Kan være utdatert, skremsel eller statistikk satt på spissen for alt jeg vet.

Forøvrig kan ikke noe være "120% ideellt" som du sikkert vet. Ihvertfall ikke den negative logaritmen til konsentrasjonen av hydrogen-pluss ioner inne i en kvinne :D

Endret av Maglor

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...