Bentemor Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 Hei. Nå lurer jeg fælt på hvor lenge man må regne med å ha småblødninger i forbindelse etter innsettning av hormonspiral. Satt inn hormonspiralen 28 oktober og har helt til nå hatt småblødninger ca annenvær dag + en kraftig, som jeg har regnet som fast syklus. Jeg har hørt at en kan ha slike blødninger i lang tid, men legen som satte inn spiralen sa at den første tiden etterpå (14 dager til seks uker)kunne det forekomme blødninger, men det var vist svært sjelden dette forekom. Er det noen andre her som har erfaring, så er jeg glad for tilbakemeldinger. Jeg lurer også på om mine plager som svimmelhet hodepine og tretthet kan ha følger av disse småblødningene. med vennlig hilsen Bentemor 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40098-vedr%C3%B8rende-hormonspiral/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mettewa Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 Hei Bentemor! Jeg var hos legen på mandag og satt inn hormonspiral, og han sa til meg at det var vanlig med småblødninger de seks første månedene. Selv blødde jeg litt mandag, men foreløpig ikke noe mer. Forøvrig har jeg den erfaringen at legene sier veldig forskjellig ang. hormonspiral. Vi er fire venninner som fikk barn i løpet av fire uker, og alle har satt inn spiral. Og alle har fått forskjellige opplysninger... Nummer en fikk beskjed om at hun måtte få igjen menstruasjon før spiralen kunne settes inn. Nummer to fikk beskjed om at spiralen måtte settes inn under menstruasjonen. Nummer tre fikk bekjed om at det ikke gjorde noe at hun ammet når spiralen ble satt inn, og at hun ikke behøvde å ha fått tilbake menstruasjonen. Jeg fikk samme beskjed som nummer tre, men helst ikke amme. Så her er det tydeligvis mange forskjellige oppfatninger ute og går :-) Anbefaler deg å ta kontakt med produsenten for å få et sikkert svar på blødningene. De må vel ihvertfall vite det :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40098-vedr%C3%B8rende-hormonspiral/#findComment-151082 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 15. desember 2001 Del Skrevet 15. desember 2001 Blødningsforstyrrelser ses hos en tredel av de som bruker Levonova, det kan vare i mange måneder. Noen få reagerer på hormonet selv om det bare finne i små mengder. Det kan være de samme symptomer som man får før menstruasjon (PMS). Hodepine og tretthet kan ses. De fleste bivirkninger gir seg etterhvert. Blødningsforstyrrelser ses hos en tredel av de som bruker Levonova, det kan vare i mange måneder. Noen få reagerer på hormonet selv om det bare finne i små mengder. Det kan være de samme symptomer som man får før menstruasjon (PMS). Hodepine og tretthet kan ses. De fleste bivirkninger gir seg etterhvert. Når leger gir forskjellig beskjed er det ofte fordi de ikke har stor erfaring med aktuelle problem. Det er også mulig at produsenten er overforsiktig og setter restriksjoner i bruk av preparater for en sikkerhets skyld, for å beskytte seg ved evt rettssaker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40098-vedr%C3%B8rende-hormonspiral/#findComment-151225 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.