Gå til innhold

Klaustrofobi, behandling?

Anbefalte innlegg

Dette er noe, kall det restsymptomer etter ptsd, som virkelig plager meg. Det kommer når jeg aller minst venter det, ligner kanskje litt på panikkangst også.

Sist helg fikk jeg et anfall som jeg tror kom av at tåken lå tykk og ugjennomtrengelig. Det var så fuktig på natta at jeg slet med pusten. I tillegg lå jeg litt trangt og våknet med at jeg ikke kom meg fort nok opp og ut. Det kommer også når jeg er våken, hvis det blir for trangt, i store folkemengder. Må helst sitte nærmest døra, må vite at jeg kan komme meg ut.

Dette skjer ganske ofte, oftere enn før, våkner av dette og har fullstendig panikk. Det går over av seg selv bare jeg får ut og mye rom rundt meg. Hva kan gjøres med dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/401084-klaustrofobi-behandling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel heller agorafobi, men uansett er kognitiv adferdsterapi det som hjelper.

Agorafobi? Jeg unngår jo ikke store folkemengder, bare jeg har plass rundt meg. Får jo dette på mitt eget soverom også. Da må jeg løpe ut. Har helt panikk og får ikke puste.

Jeg trives best ute, med andre ord :).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...