Gå til innhold

Progynova kontra noe annet?

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kommet i overgangsalderen.

Måtte ta en blodprøve for å vite det da jeg har fjernet livmor og en eggstokk.

Startet i går med PROGYNOVA 2 mg,1 tabl .daglig.

Har hørt noen som har dårlig erfaring med disse er de ikke så vanlige å gi?

Hvor fort vil jeg merke forskjell, eller hvor fort virker de.Med hensyn på tørre slimhinner i underlivet?

Håper du som gynokolog og andre med erfaring av disse pillene vil svare meg.

Takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40126-progynova-kontra-noe-annet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Progynova er helt korrekt behandling for kvinner som har fått fjernet livmoren,. De inneholder rent østrogen, og det er en fordel bare å bruke dette. Hvis man har livmor i behold må man ha tilleggshormon (gestagen) for å beskytte slimhinnen mot kreft. Det er en del bivirkninger med gestagen. I Progynova finnes østradiol, og det inngår i nesten alle hormonpreparater som brukes for overgangsalderplager. Du vil merke effekt i løpet av 1-2 uker. Ta evt 2 piller hvis du ikke har effekt av en, i en stund i all fall.

Progynova er helt korrekt behandling for kvinner som har fått fjernet livmoren,. De inneholder rent østrogen, og det er en fordel bare å bruke dette. Hvis man har livmor i behold må man ha tilleggshormon (gestagen) for å beskytte slimhinnen mot kreft. Det er en del bivirkninger med gestagen. I Progynova finnes østradiol, og det inngår i nesten alle hormonpreparater som brukes for overgangsalderplager. Du vil merke effekt i løpet av 1-2 uker. Ta evt 2 piller hvis du ikke har effekt av en, i en stund i all fall.

Tusen takk for svaret.

Jeg lurer på en ting til kan man ikke få slike piller på blå resept?

Jeg fikk på hvit.Hvist jeg må ta 2 piller blir det jo dyrt.

Jeg tar 1 pille i 2 uker å ser det ann.

Takk iallefall for greit svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...