Gå til innhold

Stoffskifte

Anbefalte innlegg

Jeg vet egentlig ikke helt om det er her jeg skal plassere dette, men men.

Jeg tok blodprøve hos legen på onsdag for å sjekke for jerninnhold og litt sånn. Det viste seg at jeg har høyt stoffskifte. Det sto og at jeg måtte inn på laboratoriet for å kontrollere prøvene og deretter skal eg bestille time. Må de sjekke opp om det faktisk er høyt stoffskifte eller noe? Og må jeg ha en samtale med legen min siden jeg skal betille time med henne?

Jeg har ikke så mye peiling på høyt stoffskifte siden jeg ikke kjenner noen som har hatt det eller noe sånt. Jeg vet bare at jeg har noen symptomer som rastløshet, slapphet, blir utrolig fort sliten, konsentrasjonsproblemer, lett svimmel og kvalm, skjelving og jeg blir uuutrolig!! Fort sur, for eksempel klikket det fullstendig for meg når jeg ikke klarte å koke ett egg skikkelig.

Så lurer jeg på om man kan få dårligere kondisjon av det? For nå i det siste klarer jeg så vidt å løpe uten at jeg blir så sliten at jeg blir kvalm og svimmel.

Takk på forhånd!

Anonymous poster hash: 50fcd...daa

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/401335-stoffskifte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok blodprøve hos legen på onsdag for å sjekke for jerninnhold og litt sånn. Det viste seg at jeg har høyt stoffskifte. Det sto og at jeg måtte inn på laboratoriet for å kontrollere prøvene og deretter skal eg bestille time. Må de sjekke opp om det faktisk er høyt stoffskifte eller noe? Og må jeg ha en samtale med legen min siden jeg skal betille time med henne?

Jeg har ikke så mye peiling på høyt stoffskifte siden jeg ikke kjenner noen som har hatt det eller noe sånt. Jeg vet bare at jeg har noen symptomer som rastløshet, slapphet, blir utrolig fort sliten, konsentrasjonsproblemer, lett svimmel og kvalm, skjelving og jeg blir uuutrolig!! Fort sur, for eksempel klikket det fullstendig for meg når jeg ikke klarte å koke ett egg skikkelig.

Så lurer jeg på om man kan få dårligere kondisjon av det? For nå i det siste klarer jeg så vidt å løpe uten at jeg blir så sliten at jeg blir kvalm og svimmel.

Takk på forhånd!

De tar sikkert nye og utvidede prøver for å være sikre og kanskje for å finne ut hva det høye stoffskiftet er forårsaket av (konkludere med "type" høyt stoffskifte, feks Graves om du har TRAS. Egen blodprøve som trolig ikke er tatt). 

Møtet med legen er vel trolig for å starte en eller annen form for behandling.

Dårlig kondis har du neppe fått, men kroppen går på høygir hos deg nå. Det innebærer trolig også at du har høyere puls både i hvile og ved aktivitet for tiden og det gir deg slitenfølelse og ved aktivitet  vil du da oppleve tungpust, kvalme og svimmelhet. 

Anonymous poster hash: 78e2a...029

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/401335-stoffskifte/#findComment-3573977
Del på andre sider

Takk på forhånd!

Ofte så vil de ønske å gjenta prøvene for å være sikre på det ikke er målefeil i de forrige. Kanskje ønsker de også å ta EKG, jeg gjorde i alle fall det en periode jeg hadde høyt stoffskifte. Jeg hadde høyt stoffskifte kun noen få uker (muligens et par måneder), det ble sagt at det kom av en bestemt type infeksjon i mitt tilfelle.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/401335-stoffskifte/#findComment-3573978
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...