Gjest havfrua23 Skrevet 16. desember 2001 Del Skrevet 16. desember 2001 jente på 23 har ikke hatt sexlyst på noen måneder. Dette har ikke vært et problem tidligere. Jeg er i et fast forhold med en jeg er veldig glad i. Vi har tidligere hatt et veldig fint sexliv, helt til jeg mistet lysten. Jeg er sikker på meg selv og min sexualitet, og stoler på partnern min. Har prøvd det meste for å øke sexlysten, men ikke noe hjelper. Kan tenke på sex og bli opphisset, men plutselig forsvinner lysten og jeg "gidder" rett og slett ikke. Har vært hos lege og ble henvist til sexolog, men det finnes ingen i nærheten av der jeg bor. Har prøvd alle stimuli jeg kan tenke meg: filmer, blader, leketøy, tanken på andre gutter og jenter, allt mellom himmel og jord, men det hjelper ikke. Vi har ikke noen problemer med å snakke om dette oss i mellom. Dette begynner å bli frustrerende for oss begge. Hva skal jeg gjøre???? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40160-manglende-sexlyst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gro Isachsen, Sexpert Skrevet 16. desember 2001 Del Skrevet 16. desember 2001 Når vi har sex er det viktig å holde konsentrasjonen om nytelsen, være til stede i egen kropp og stadig mate kroppen og psyken med sterke erotiske virkemiddel - som virker ytterligere lystskapende. Det høres ut som du har full forståelse for denne sammenhengen, og har gjort ditt ytterste for å få lysten tilbake – uten at det hjelper. Hva er det som skjer i det øyeblikket lysten forsvinner? Er det noe spesielt som plager deg for tiden, som gjør at konsentrasjonsevnen din er dårligere enn for noen måneder siden? Mister du fokus mens dere elsker og begynner å tenke på andre ting, f.eks. stressende jobb eller andre problemer, er det lett å ramle helt av lasset. Det har de fleste opplevd. Er det et problem som er årsaken til evt. konsentrasjonsvansker - finn en løsning på det. Om du tror det er konsentrasjonen det skorter på kan det hende du vil få hjelp om du lærer deg enkle meditasjonsmetoder. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40160-manglende-sexlyst/#findComment-151350 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zapper Skrevet 16. desember 2001 Del Skrevet 16. desember 2001 Selv om jeg er mann, og dobbelt så gammel som deg - eller kanskje nettopp derfor; ta det med ro, det går over! Problemet slik du beskriver det, er ikke uvanlig, og det ER forbigående. Jeg har selv opplev dette flere ganger, det er som biorytmer, kommer og går. Det er nok ikke noe å gjøre med, finn på andre ting - tenk på andre ting. Egentlig er det vel bra at sexlysten ikke er statisk, er det ikke? Jeg kan love deg at plutselig en dag så føler du den gode gamle lysten igjen, og du får liksom alt på plass igjen, på en måte. Jeg tror at det viktigste er å ikke fokusere for mye på dette når du har en slik periode. Underbevisstheten din jobber nemlig uavhengig av hva du selv tror. Prøv å konsentrer deg om å ha det hyggelig og godt, da kommer lysten raskere tilbake. Og hold fast på partneren din, snakk med ham om dette - han vil forhåpentligvis forstå deg. Det hjelper IKKE å bytte partner. Dette tipset får du på kjøpet! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40160-manglende-sexlyst/#findComment-151358 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.