Gjest express Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 Hei! Jeg og samboeren min har vært litt plaget med at hun ikke har vært så våt, og det har plaget meg litt da jeg tenker at det er meg det er noe galt med. Sist det hendte, og vi ga opp, tenkte jeg at jeg skulle ta det opp med henne. Det som skjedde, var at det som i utgangspunktet ikke var et så stort problem, ble til en forferdelig trist samtale med skuffelser og bebreidelser, og jeg følte at jeg maste på henne. I bunn å grunn følte jeg at det å prate om det var en utrolig dårlig idé, og ble skeptisk til å skulle prate så mye om sex. Samtidig tenker jeg at kanskje våre problemer bunner så dypt at det er vanskelig å prate om det, og at det er noe vi må komme over med å prate om. Eller kanskje er det bare bagateller som jeg blåser opp? Jeg er forvirret! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40185-kan-ikke-snakke-om-sex/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lotus65 Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 Hvis hun ikke klarer å snakke om sex, så er det vel heller ikke så lett å ha sex. Sex dreier seg om kommunikasjon, som alt annet, hvis hun har slike problemer er vel psykolog / sexolog et godt forslag. Antar at hun ikke vil dette, da HUN ikke har problemer, eller ?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40185-kan-ikke-snakke-om-sex/#findComment-151405 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest express Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 Hvis hun ikke klarer å snakke om sex, så er det vel heller ikke så lett å ha sex. Sex dreier seg om kommunikasjon, som alt annet, hvis hun har slike problemer er vel psykolog / sexolog et godt forslag. Antar at hun ikke vil dette, da HUN ikke har problemer, eller ?? Du har helt rett i at sex handler om kommunikasjon... men ikke nødvendigvis verbal kommunikasjon... jeg er ikke sikker på hva som er "rett" i vårt tilfelle. Jeg er ikke så flink selv heller, til å fortelle hva jeg liker eller ikke liker, å fortelle henne hva jeg vil gjøre i senga. Jeg tenker jo at hvis vi hadde prata mer om det, så hadde sexen blitt bedre og ikke med så mye press og usikkerhet som det blir i blant. Men hun virker ikke interessert i å snakke om dette. Jeg har kanskje hatt dårlig timing, i og med at jeg stort sett har tatt opp temaet etter vi har gitt opp i senga. Hun har ikke lyst å prate om det, og sist så blei stillheten så jævlig at jeg bare fortsatte å prate om hvor usikker jeg ble om hva hun følte, og usikker på i hvilken grad hun egentlig likte å ha sex med meg. Det som egentlig hadde grunnlag i mine ytterste bekymringer (ikke så realistiske), presenterte jeg vel for henne på en måte som ga henne skyldfølelse. Jeg angrer på dette, det siste jeg vil er å såre henne, men jeg vil jo bare at hun skal ha det godt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40185-kan-ikke-snakke-om-sex/#findComment-151409 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lotus65 Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 Du har helt rett i at sex handler om kommunikasjon... men ikke nødvendigvis verbal kommunikasjon... jeg er ikke sikker på hva som er "rett" i vårt tilfelle. Jeg er ikke så flink selv heller, til å fortelle hva jeg liker eller ikke liker, å fortelle henne hva jeg vil gjøre i senga. Jeg tenker jo at hvis vi hadde prata mer om det, så hadde sexen blitt bedre og ikke med så mye press og usikkerhet som det blir i blant. Men hun virker ikke interessert i å snakke om dette. Jeg har kanskje hatt dårlig timing, i og med at jeg stort sett har tatt opp temaet etter vi har gitt opp i senga. Hun har ikke lyst å prate om det, og sist så blei stillheten så jævlig at jeg bare fortsatte å prate om hvor usikker jeg ble om hva hun følte, og usikker på i hvilken grad hun egentlig likte å ha sex med meg. Det som egentlig hadde grunnlag i mine ytterste bekymringer (ikke så realistiske), presenterte jeg vel for henne på en måte som ga henne skyldfølelse. Jeg angrer på dette, det siste jeg vil er å såre henne, men jeg vil jo bare at hun skal ha det godt. Hva er ikke verbal kommunikasjon ?? Telepati ? Du motsier deg selv også her . Ta et oppgjør med deg selv, prat med henne en kveld om temaet, gi beskjed 1 dag eller 2 på forhånd hva du vil prate om slik at hun er forberedt. Ta gjerne 2-3 glass med vin til maten først, for å løsne litt på stemningen.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40185-kan-ikke-snakke-om-sex/#findComment-151415 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lotus65 Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 Du har helt rett i at sex handler om kommunikasjon... men ikke nødvendigvis verbal kommunikasjon... jeg er ikke sikker på hva som er "rett" i vårt tilfelle. Jeg er ikke så flink selv heller, til å fortelle hva jeg liker eller ikke liker, å fortelle henne hva jeg vil gjøre i senga. Jeg tenker jo at hvis vi hadde prata mer om det, så hadde sexen blitt bedre og ikke med så mye press og usikkerhet som det blir i blant. Men hun virker ikke interessert i å snakke om dette. Jeg har kanskje hatt dårlig timing, i og med at jeg stort sett har tatt opp temaet etter vi har gitt opp i senga. Hun har ikke lyst å prate om det, og sist så blei stillheten så jævlig at jeg bare fortsatte å prate om hvor usikker jeg ble om hva hun følte, og usikker på i hvilken grad hun egentlig likte å ha sex med meg. Det som egentlig hadde grunnlag i mine ytterste bekymringer (ikke så realistiske), presenterte jeg vel for henne på en måte som ga henne skyldfølelse. Jeg angrer på dette, det siste jeg vil er å såre henne, men jeg vil jo bare at hun skal ha det godt. Hva er ikke verbal kommunikasjon ?? Telepati ? Du motsier deg selv også her . Ta et oppgjør med deg selv, prat med henne en kveld om temaet, gi beskjed 1 dag eller 2 på forhånd hva du vil prate om slik at hun er forberedt. Ta gjerne 2-3 glass med vin til maten først, for å løsne litt på stemningen.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40185-kan-ikke-snakke-om-sex/#findComment-151416 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest express Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 Hva er ikke verbal kommunikasjon ?? Telepati ? Du motsier deg selv også her . Ta et oppgjør med deg selv, prat med henne en kveld om temaet, gi beskjed 1 dag eller 2 på forhånd hva du vil prate om slik at hun er forberedt. Ta gjerne 2-3 glass med vin til maten først, for å løsne litt på stemningen.... Med ikke-verbal kommunikasjon mener jeg å ha sex uten å snakke sammen... eller rettere sagt, å ikke snakke om det, men å gjøre det... Jeg tror hun synes det er flaut og vanskelig. Det har tidligere overrasket meg, selv om ikke jeg er verdens mest frigjorte, er vi begge godt i tyveårene. Jeg vil gjerne prate med henne om dette så fort som mulig, tenkte å prate med henne om det i dag, hvis hun klarer, eller hvis det går. Jeg vet ikke om jeg kan vente på stemningen skal bli god mellom oss, for jeg vet ikke om stemningen vil bli ok før etter vi har snakket om det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40185-kan-ikke-snakke-om-sex/#findComment-151422 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest damen Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 Snakk om det, men trø litt varsomt. Det er ikke alle som er like åpne om å snakke om sex, selv ikke med partneren. Ikke lag et i utgangspunktet kanskje lite problem for henne til et stort problem for dere! Hvilken "fortid" har dama de til sex, har der vært noen skumle opplevelser før din tid. Form for overgrep etc. som du kanskje ikke vet om! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40185-kan-ikke-snakke-om-sex/#findComment-151477 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chana Skrevet 18. desember 2001 Del Skrevet 18. desember 2001 Fortell henne at du elsker henne og setterpris på henne. Hun føler seg sikkert udugelig i senga, og da vil hun bli anspent hver gang der forsøker. Det bli hun iallefall ikke våtere av. Fortell henne at hun er den mest vidunderlige kvinne, la henne skjønne at du elsker henne slik hun er. Det er jo bare å bruke glidekrem, eller ta spytt på en finger og la henne bli fuktet på en naturlig måte(egenerfaring:) Oralsex er en fin måte og bli fuktet på. Jeg tror at hjelper du henne igang, vil selvtilitten hennes øke på det planet og den onde sirkelen bli brutt. Man får ikke særlig lyst om man prøver å gjennomføre det tørt, for da er det nok kun det som er i tankene hennes. Dette er egenerfaring. Det er veldig viktig at du får henne til å forstå at åpenhet er viktig for å få et godt forhold, og at du ikke er ute etter å "ta henne". Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40185-kan-ikke-snakke-om-sex/#findComment-151539 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 18. desember 2001 Del Skrevet 18. desember 2001 Hei! Sex og intimitet henger både sammen med lysten til å gi seg bort, og til selv å oppleve nytelse. Det skal ikke mye til før balansen ikke er helt god. Skyldfølelse over ikke å bli våt, slik du skriver, kan gjøre henne lei seg. Begynn med det når du vil snakke om sex mellom dere: at du er redd for at hun ble såret. Snakk om deg selv, at du synes det er så vanskelig å prate om sex, men at du har målet om at dere skal ha det bra sammen, ikke at hun må prestere og forbedre seg seksuelt. Det viktigste er at du klarer å gi henne en følelse av at hun betyr alt for deg, og at det kommer før sexen. Trygghet og tillit til partneren er avgjørende for jenters forhold til sex. Tenk om dere greide å få til en samtale om sex og intimitet. Det ville gi dere en mulighet til nærhet som mange ikke får tak i. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40185-kan-ikke-snakke-om-sex/#findComment-151569 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.