Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ved siste samleie for flere måneder siden begynte jeg å blø ganske mye. Dette var med en fast partner over mange år som jeg ser veldig sjelden. Vi holdt på ganske røft, men det gjorde slett ikke vondt, bare deilig, så det var han som oppdaget det.

Dette har aldri skjedd før. Jeg har ikke hatt samleie etter dette og er nesten litt redd for å ha det.

Jeg var hos min vikarlege for gu, men hun fant ikke noe unormalt.  Hva kan det være? Jeg var våt under samleiet. Er det alderen som begynner å gjøre seg gjeldende? Jeg er 49 år gammel, men har ingen symptomer på overgangsalderen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/401939-bl%C3%B8dning-ved-samleie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet det går an å begynne med lokalbehandling med østrogen, men legen jeg var hos sa at alt var i orden og at slimhinnene var tykke. Jeg trodde kanskje det kunne være polypper, men det var det altså ikke. Når jeg møter han neste gang får vi kanskje ta det litt mer med ro, men jeg blir nok fristet til å ta i litt.

Mette Moen, Gynekolog

Symptomet med blødning ved samleie er i all fall ikke tegn på østrogenmangel hos deg. Det må ha vært en blødning fra livmorhalsen, et blodkar som sprakk.

Var det omkring eggløsning? Noen får en blødning ved eggløsningstidspunktet hvor livmorhalsen er spesielt blodrik. Hvis samleiet var på det tidspunktet, kan det kanskje ha utløst  blødning?

Du har vært til undersøkelse og det ble ikke funnet noe galt. Jeg går ut fra at det også ble tatt celleprøve?

Hvis du ikke har hatt unormal blødning eller utflod siden, så har det nok vært en enkeltstående hendelse. Jeg synes ikke at dere skal være spesielt forsiktige ved neste møte, men skjer det samme, så få en gynekolog til å vurdere  deg.

Vennlig hilsen Mette

Symptomet med blødning ved samleie er i all fall ikke tegn på østrogenmangel hos deg. Det må ha vært en blødning fra livmorhalsen, et blodkar som sprakk.

Var det omkring eggløsning? Noen får en blødning ved eggløsningstidspunktet hvor livmorhalsen er spesielt blodrik. Hvis samleiet var på det tidspunktet, kan det kanskje ha utløst  blødning?

Du har vært til undersøkelse og det ble ikke funnet noe galt. Jeg går ut fra at det også ble tatt celleprøve?

Hvis du ikke har hatt unormal blødning eller utflod siden, så har det nok vært en enkeltstående hendelse. Jeg synes ikke at dere skal være spesielt forsiktige ved neste møte, men skjer det samme, så få en gynekolog til å vurdere  deg.

Vennlig hilsen Mette

Hei og takk for svar!

Ja det var rundt eggløsning. Jeg ante ikke at livmorhalsen da er spesielt blodrik.

Legen tok celleprøve og siden jeg ikke har hørt noe er vel alt i orden.

Jeg har ikke hatt noe unormal blødning eller utflod.

Jeg får slå meg til ro med at det var et enkeltstående tilfelle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...