Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei datter på ca 2 mnd. Jeg og min kjæreste har ikke brukt prevensjon etter fødselen.

Jeg har ikke fått igjen mensen.......kan jeg ha egg likevel? kan jeg bli gravid?

Videoannonse
Annonse
Gjest ja det kan du
Skrevet

Du kan bli gravid 14 dager FØR mensen kommer. Noen får tilbake mensen raskt etter fødsel. Fullamming (inkl. nattamming) reduserer sjansen for at mensen kommer tilbake, men dette er langt fra sikkert.

Bruk kondom frem til du er på kontroll hos legen.

Der kan du få satt inn spiral, få resept på minipiller (hvis du ammer), p-piller (hvis du ikke skal amme så lenge til) osv.

Gjest klart du kan
Skrevet

Eggløsningen kommer jo to uker før mensen, då når mensen kommer , har du jo allerede hatt eggløsning!

Bruk prevensjon til dere begge ønsker at du blir gravid igjen!

Skrevet

Å, jadda. Du kan blir gravid før mensen kommer tilbake.

takk for tilbakemeldingen :)

jeg fullammer ja.......men det er ikke sikkert likevel nei.......er vel best å sikre seg nå da :)

Mette Moen, Gynekolog
Skrevet

Hvis du ammer er det ikke veldig stor risiko, men man kan ikke være sikker. Eggløsning kommer to uker før mensen, så man kan bli gravid uten å oppdage det. Det anbefales minipille, spiral eller kondom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...