Gå til innhold

Hva kan være årsak til positiv digital eggløsningstest to ganger med to ukers mellomrom?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en kvinne på 34 år som har begynt å følge med på mine menstruasjonssykluser i 2 måneder nå. Jeg har ikke hatt samleie så jeg kan ikke være gravid. Jeg har tatt eggløsningstester og målt min basaltemperatur bare for å se om jeg har eggløsninger i det hele tatt? Så for ca 11. dager siden tok jeg en digital eggløsningstest som måler østrogen og lh og denne ble positiv og jeg hadde også klar eggehviteaktig utflod, og temperaturen min begynte å stige rett etter dette og har holdt seg høy nå i disse dager. Da regnet jeg med at jeg hadde eggløsning da. Idag tok jeg en slik eggløsningstest som måler lh og østrogen og denne var positiv. Siden jeg ikke har hatt samleie på 6 måneder vet jeg at jeg ikke er gravid. Så hva kan dette skyldes? Kan dette skje rett før menstruasjonen?Jeg forventer menstruasjon imorgen eller overimorgen..

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det har vært diskutert om det, spesielt hos noe eldre kvinner, kan forekomme dobbel eggløsning. Selv tviler jeg på det.. Det er normalt ikke hormonendringer rett før ventet menstruasjon som kan gi utslag på testen. Testene er ikke alltid helt til å stole på, er mitt inntrykk

Vennlig hilsen Mette H Moen

PS Ikke skjønner jeg helt hvorfor du tok en ny test ?

Takk for svaret. Jeg tok en ny test fordi jeg følger med på syklusen min, og har vært litt bekymret for at det er noe galt med eggstokkene mine eller hormonene. Jeg har hatt vondt i venstre eggstokkområdet, hofte og rygg, vært oppblåst, følt trykk nede i vagina,hatt utflod og generelt vært uvel. Jeg har vært hos gynekolog og tok ultralyd og ct for en måned siden hvor jeg fikk beskjed at alt så normalt ut. men plagene gir seg ikke. Også tok jeg den eggløsningstesten her som ble positiv rett før menstruasjonen min(jeg har hatt den menstruasjonen nå og den var normal). Jeg er så redd for eggstokkreft.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...