Gå til innhold

Bryte alle bånd eller vente å se?

Anbefalte innlegg

Etter tre års parforhold, ett av dem som samboere, må jeg nå flytte ut. Siste året har vært følelsesmessig dødt fra hennes side. Hun vil bo alene en lengre periode, for å treffe meg av og til; hun mener dette kan vekke hennes følelser for meg igjen. Jeg føler meg litt "dumpet og kastet ut," og lurer på om jeg skal vente enda mere eller bryte helt. Fra perioden vi virkelig var sammen, vet jeg at hun passer meg perfekt. Skal jeg vente på dette, eller se meg om etter andre? Kanskje en kombinasjon?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/4023-bryte-alle-b%C3%A5nd-eller-vente-%C3%A5-se/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Det høres ikke ut som om du er klar til å bryte alle bånd med den du nå flytter ut fra. Så det er vel ikke noe lett alternativ. Du sier hun passer deg perfekt. Men hun må åpenbart ha forandret seg siden følelsene hennes har vært døde det siste året.

Nærhet og lidenskap kan ikke trues frem. Det må vokse frem av seg selv. Men vi kan hjelpe til. Jeg vil foreslå at du bor for deg selv en tid og ser situasjonen an. La din x-partner få tid til å finne seg selv. Det er å vise respekt som igjen skaper tillit.

Det krever å være tålmodig og vente. Men kanskje lykkes du?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...