Gå til innhold

Gravid med vond visdomstann

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 18 og har et par dager merket smerter og ømhet der min siste visdomstann er på vei opp..

Dette er en visdomstann som må opereres ut fikk jeg beskjed om da jeg opererte ut en annen for vel et år siden..Dette var veldig smerte fullt etterpå og jeg gikk vel en uke på sterke smertestillende..

Jeg vil helst ikke gjøre noe nå, men hvis det blir verre vet jeg ikke om jeg kan vente..Hva mener du om denne saken???

Jeg klarer ikke å operere ut uten å spise piller etterpå..Tannen hadde visst 3 røtter som lå rundt kjevebeinet slik som sist, og den måtte en borre mye i kjevebeinet for å få ut..

Håper på raskt svar..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40230-gravid-med-vond-visdomstann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Vanligste årsak til slike smerter er lokal betennelse i tannkjøttet rundt tannen som bryter fram. Dette kan være plagsomt nok, men lett å behandle lokalt og/eller med antibiotika.

På den måte kan de større inngrepet utsettes eller kanskje rett og slett ungås ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...