Kiddo-67 Skrevet 18. desember 2001 Skrevet 18. desember 2001 Hei! Jeg går til behandling for bekkenløsning, som jeg har hatt siden forrige svangerskap for 3 år siden. Er nå 10 uker gravid igjen. Fysioterapeuten masserer meg bak, men bruker kun en maskin (stav) til dette. Den gjør såkalt dybdemassasje ved at den presses ned fra hoftene og nedover. Den dirrer/rister noe veldig, slik at både maven og baken skjelver. Jeg har hørt av andre at dette kan være skadelig for livmoren/fosteret på et tidlig stadium, er det det? Bør jeg slutte med behandlingene? Takknemlig for svar. Hilsen en veldig bekymret 0 Siter
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 21. desember 2001 Skrevet 21. desember 2001 Sansynligvis har det ingen effekt på fosteret at du får denne typen behandling, men jeg vil anbefale deg å høre med fysioterapeuten om hva slags retningslinjer de har i forhold til gravide og dybdemassasje. Et foster som sitter der det skal, vil normalt tåle ganske mye, men jeg forstår din bekymring, og kan ikke umiddelbart anbefale deg å fortsette før du har fått klarhet i dette. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.