Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i uke 31, alle kommenterer at magen min er så stor jeg ligger over gjennomsnittet, men ikke utenfor det "grønne" området. De som ser meg sier jeg har masse fostervann for jeg har ikke vann i kroppen og det ser ut til at jeg ikke har lagt på meg så mye men det har jeg jo, har fått på 18 kilo. Men dette ses jo ikke verken i fjes eller fingre som jeg føler er normalt hos gravide.

Det jeg lurer på er om det er så at jeg har mye forstervann er det noe som er farlig, har hørt om diverse ting både positive og negative og blir da forvirra på hva jeg skal tro er sant.

Håper dere kan gi meg et fornuftigt svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40241-mye-fostervann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg synes ikke du skal høre på hva folk sier ang. mengde fostervann. Man kan ha både for mye og for lite fostervann, og det kan være knyttet til komplikasjoner eller sykdom hos barnet. De som sier slikt, vet neppe hva de kan sette igang av redsel osv. hos den gravide. Stol på din lege/jordmor, og regn med at de vet å si i fra hvis det er mistanke om for mye fostervann, og evt. få deg henvist til kontroll hos spesialist. Det mest sansylige for ditt vedkommende, er nok at du bærer barnet ditt på en måte som gjør at magen ser svært stor ut. Det er svært varierende hvor stor man ser ut i magen. Ditt SF-mål gir en god pekepinn på hvor stort du er. Vekten din er ikke så lett å kommentere. Å legge på seg 18 kg er ikke unormalt, og det behøves ikke ses så godt i hverken ansikt eller resten av kroppen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40241-mye-fostervann/#findComment-151627
Del på andre sider

Jeg hadde alltid stor mage,la på meg ganske masse også,men ikke vann i fingre,ben eller ansikt.Helt til de 6-7 siste ukene .. da begynte jeg å stresse masse (hadde ikke jobbet under svangerskapet,begynte å løpe rundt på jakt etter leilighet siden vi bodde på hybel).

DA fikk jeg vann i bein,fingre og ansikt,og magemålet gikk ned igjen.

Vesla er frisk som en fisk,og foran gjennomsnittet i det meste.Er nå 1 år og verdens skjønneste.

La på meg tilsammen 20 kg.Ammet masse og vekta mi stabiliserte seg på normalvekt rundt 4 mnd etter fødsel.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40241-mye-fostervann/#findComment-151980
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...