Gå til innhold

Kan jeg være gravid???

Anbefalte innlegg

pocahontas_79

Hei,

Jeg hadde min siste mens rundt 2 november, og startet på pillen for ca 3 uker siden da jeg ikke ville risikere å få mensen på julebord i slutten av nov.

Er ferdig med dette brettet søndag denne uken.
Etter å ha gått på pillen i bare 5 dager, havnet jeg i senga med en tidligere flamme. (Jeg vet man i utg.punktet ikke er trygg før etter 7 dagers bruk)
Han kom ikke inni meg, men jeg vet jo også at det ikke nødvendigvis er noen garanti.
Nå har jeg de siste dagene vært fryktelig irritert, slappere enn vanlig, til tider småkvalm, i tillegg til at jeg nå får noe som ser ut som en blanding av blod og avføring ut fra skjeden.
Dette har skjedd meg en gang før for mange år siden. Da fikk jeg høre at jeg kanskje hadde spontanabortert.....Kan det være det?
Er det en reell sjanse for at jeg er gravid ut fra det jeg forteller? Eller kan kroppen bare være stressa fordi jeg går rundt og er redd jeg kan ha blitt gravid?
Ettersom jeg er ferdig med brettet nå på søndag, tenkte jeg vente å se om mensen kommer før jeg evt kjøper en test.
Ønsker KUN svar fra autorisert personell her.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/402490-kan-jeg-v%C3%A6re-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

At du skulle ha blitt gravid ved aktuelle samleie virker usannsynlig.

At du har hatt en abort er likeledes ganske usannsynlig, det er jo bare 2-3 uker siden du hadde samleie. Det er ikke uvanlig at man kan få ekstra blødning på p-pille.

Så mitt råd er at du skal se det an til du kommer til den pillefri uke. Hvis du ikke får blødning, så tar du en graviditetstest. Hvis du fortsetter med blødninger, så søker du lege.

Du snakker om 'avføring' fra skjeden. Er det ikke bare gammelt blod som kan være brunlig og lukte?

Vennlig hilsen Mette H Moen

pocahontas_79

Hei, Mette.

Ettersom jeg hadde min forrige mens rundt 2 nov, er det vel ikke blod fra en måned tilbake som dukker opp nå?

I går var det veldig mørkt, i dag er det større mengder enn i går. Det er fortsatt mørkt, men mest normalfarget.

Jeg har alltid hatt en veldig stabil mens, og aldri hatt mellomblødninger.

Selv ikke når jeg har utsatt mensen.

Så derfor blir jeg litt engstelig når jeg nå plutselig blør såpass, i tillegg til at jeg har vært ekstra irritabel og slapp hele uka.

Har ingen andre grunner for dette, så da begynner jeg å lure.

Nå blør jeg såpass at jeg må bruke tampong. Har også fått typiske menssmerter i magen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...