Gå til innhold

Søtsaker i barnehagen er en uting synes jeg

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Opplevde at det eldste barnet mitt ble servert kaker nesten hver dag i desember måned da han var liten.

Og i år får jeg høre at de gir minsten non-stop hver dag i adventsstunden! Og han går på melkefri diett!!

Han er hjemme fra barnehagen med magesmerter i dag. Vet ikke om det er en sammenheng der altså for han har feber i tillegg, men det er søtsakene jeg reagerer på. Det vil si HYPPIGHETEN av søtsaker.

Jeg mener at det er en uting å servere dem kaker og snop så hyppig, -ja selv om det er førjulstid.

Her leser vi store oppslag i avisa om hvordan foreldre svikter i tannpussen....Hva med barnehagene da? Når tid skal de ta selvkritikk?

Minsten er på en avdeling med to litt eldre damer. Min hypotese er at det er de som er misforstått "snille" nå i juletiden.

Hva mener tannlegen? Kan slike små doser + kakesmaking hver dag være uheldig?

Stasen blir jo også borte dersom de får godterier eller kaker hver dag, uansett om det er store eller små mengder. Kaker og snopespising hører hjemme i hjemmet synes jeg, ikke i en barnehage/skole. Og SÆRLIG ikke dersom barnet går på diett!!

Grrrr.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...