Gå til innhold

Menn som gjør husarbeid = dårlig sexliv (?)

Anbefalte innlegg

Gjest Gargamel

Kom over denne artikkelen for en stund siden. Et innlegg fra Lillemus fikk meg til å tenke på den:

http://www.psychologytoday.com/blog/rabble-rouser/201402/how-have-better-and-more-sex-maybe

Det står kort sagt at menn som gjør mye husarbeid har lite sex (og har mindre tilfredse partnere), og at de som er sammen med feminister har et veldig bra sexliv. Det med feminister tror jeg på. Feminister er opptatt av å vise at de har like stort behov som mannen.

Dette er ikke min mening, så ikke kjeft på meg. Jeg har ikke peiling. jeg synes bare det var et rart og overraskende forskningsfunn.

Fortsetter under...

Forskning og forskning, det står jo at de er fullstendig klar over at det er bare en tullestudie, de bare spekulerer i hva som kan være årsaken dersom det var representativt.

Det er mye amerikansk forskning som har begrenset relevans i Norge. Bl.a. fordi kvinner her i landet har mye høyere deltakelse i arbeidslivet, også i småbarnsperioden. 

Jeg tror ikke det der med menn, husarbeid og sex skal forstås som at kvinner tenner så innmari på å se mannen vaske og rydde.  Det handler vel mer om at det er gunstig for parforholdet, sexlivet inkludert, å føle at noen er interessert i å ta sin del av fellesskapet - også de kjedelige tingene - og at det motsatte er veldig ugunstig.  Altså at han sløver i sofaen hele ettermiddagen mens hun stresser rundt med alt som må gjøres, for så å være veldig opplagt (han, altså) når det omsider er sengetid. 

Gjest Gargamel

Forskning og forskning, det står jo at de er fullstendig klar over at det er bare en tullestudie, de bare spekulerer i hva som kan være årsaken dersom det var representativt.

Det står ikke noe sted at det er en tullestudie, tvert om:

"This study was based on a representative sample, including thousands of people (4000-9000, depending on the analysis). This makes the results highly credible."

"But, really, on most scientific grounds, the Kornrich et al article is of much higher quality (much larger sample, a nationally representative sample, very sophisticated statistical techniques)."

Svakheten er at det er egenrapportering, og at det er svært vanskelig å påvise årsakssammeneheng.

Jeg tror ikke det der med menn, husarbeid og sex skal forstås som at kvinner tenner så innmari på å se mannen vaske og rydde.  Det handler vel mer om at det er gunstig for parforholdet, sexlivet inkludert, å føle at noen er interessert i å ta sin del av fellesskapet - også de kjedelige tingene - og at det motsatte er veldig ugunstig.  Altså at han sløver i sofaen hele ettermiddagen mens hun stresser rundt med alt som må gjøres, for så å være veldig opplagt (han, altså) når det omsider er sengetid.

Der er du (som så ofte) inne på noe vesentlig.

Det står ikke noe sted at det er en tullestudie, tvert om:

(...)

Svakheten er at det er egenrapportering, og at det er svært vanskelig å påvise årsakssammeneheng.

Det var den første jeg mente var minst seriøs.  400 personer, hentet fra nettsider, ikke fra noe register eller mer tilfeldig, i en korrelasjonsstudie - det kan gi hvilke resultater som helst.

Ellers enig i at egenrapportering av mengde husarbeid og sex bør tas med en klype salt, uten at jeg skal spekulere i hvilket kjønn som overdriver mest i hvilken retning.

Nettopp.

Annonse

Ser ikke noen grunn til å tvile på at menn som gjør mye husarbeid har lite og dårlig sex. Mandige menn skal være ikke være flinke til sånt :D

Bruk tallerkener dager etter hverandre uten vask, la det samle seg litt hybelkaniner og bland farget og hvit skittentøyvask. Det får damene til å føle seg som kvinner og mer tiltrukket av deg  :D

Ser ikke noen grunn til å tvile på at menn som gjør mye husarbeid har lite og dårlig sex. Mandige menn skal være ikke være flinke til sånt :D

Bruk tallerkener dager etter hverandre uten vask, la det samle seg litt hybelkaniner og bland farget og hvit skittentøyvask. Det får damene til å føle seg som kvinner og mer tiltrukket av deg  :D

Når jeg leser det du skriver husker jeg faktisk jeg har hørt damer si at de synes det er noe usexy med menn og husarbeid! "Serriøst??", sier jeg da.

Synes generelt husarbeid er lite sexy, men synes det å lempe alt av husarbeid over på partneren om mulig er enda mindre sexy.

Kom over denne artikkelen for en stund siden. Et innlegg fra Lillemus fikk meg til å tenke på den:

http://www.psychologytoday.com/blog/rabble-rouser/201402/how-have-better-and-more-sex-maybe

Det står kort sagt at menn som gjør mye husarbeid har lite sex (og har mindre tilfredse partnere), og at de som er sammen med feminister har et veldig bra sexliv. Det med feminister tror jeg på. Feminister er opptatt av å vise at de har like stort behov som mannen.

Dette er ikke min mening, så ikke kjeft på meg. Jeg har ikke peiling. jeg synes bare det var et rart og overraskende forskningsfunn.

Hei!

Det var rart, tenker ved å dele på arbeidet at man får to mest mulig tilfredse og likestilte voksne.

Som har mer tid igjen og da også til sex.

Hei!

Du må leve i ditt helt egen sexunivers, Maglor ;)

Når jeg leser det du skriver husker jeg faktisk jeg har hørt damer si at de synes det er noe usexy med menn og husarbeid! "Serriøst??", sier jeg da.

Synes generelt husarbeid er lite sexy, men synes det å lempe alt av husarbeid over på partneren om mulig er enda mindre sexy.

Vasker gjerne gulv jeg, men utsetter det og gjør en litt dårlig jobb med vilje. Alene har jeg en høyere standard :D

Tror nok heller det er morsinstinktet deres som slår inn.  Og den morsfølelsen man har for mannen, kan gå over til irritasjon når det kommer noen ordentlige barn inn i husstanden. 

Annonse

Tror nok heller det er morsinstinktet deres som slår inn.  Og den morsfølelsen man har for mannen, kan gå over til irritasjon når det kommer noen ordentlige barn inn i husstanden. 

Derav forskningsresultatene som viser at barn ikke nødvendigvis fører til mer glede.

Det står kort sagt at menn som gjør mye husarbeid har lite sex (og har mindre tilfredse partnere),

Forunder meg ikke det minste. Noen gjør alt de kan for å feminisere menn, kort sagt gjøre menns liv til et mareritt.

og at de som er sammen med feminister har et veldig bra sexliv. Det med feminister tror jeg på. Feminister er opptatt av å vise at de har like stort behov som mannen.

Høres mer usannsynlig ut enn eventyret om kjerringa mot strømmen. Feminisme er bare en samlebetegnelse for forakt mot menn. Så skulle sånne som viser forakt mot menn vise det motsatte i sengen? Det verste sprøyt jeg har hørt.

Anonymous poster hash: af8c5...7cd

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Anonymous poster hash: af8c5...7cd

Godt poeng.

Lurer på om min mann ikke har hatt et farsinstinkt for meg?

Da det ble for mye for han, havnet jeg i psykiatrien, noe jeg i ettertid er glad for, jeg forstod det jeg ikke hadde forstått sånn helt av meg selv og uten forklaring.

Det er viktig å være likestilte, mest mulig, dele på belastninger, ansvar, arbeide, dele på det man kan og evner.

Anonymous poster hash: c0a9f...a29

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...