Gjest Pingo Skrevet 19. desember 2001 Del Skrevet 19. desember 2001 Nå vet jeg ikke frem eller tilbake lenger. Jeg er hjemme i fødselspermisjon, har i tillegg en gutt på drøyt 3år. Mannen min frilanser i en bransje som jeg kjenner godt selv, fra innsiden. Han jobber mye med tidsfrister, noe som resulterer i ekstreme svingninger i arbeidstider- og mengde OG inntekt. En uke kan han gå her hjemme og drikke kaffe, den neste jobber han kanskje 08-02 hver eneste dag. I dag har han for titusende gang ringt og sagt at han må sitte videre, de må rekke tidsfristen sin i dag - og jeg føler meg bare så utrolig sliten og forlatt!!! Nok en dag å være alene med to unger som griner, nok en dag med å takle alle konflikter med 3-åringen alene. Faen. Hadde han i det minste fått ekstra betalt for dette slaveriet, men det gjør han jo ikke. Og ja må han si når det er arbeid å få... Jeg elsker denne mannen så høyt, men hater arbeidsvilkårene hans så sterkt at jeg blir fysisk dårlig av det. Aner bare ikke hva jeg skal gjøre. Aner ikke hva jeg kan vente meg herfra heller, er bare kjempefrustrert, gråtkvalt og skuffet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40271-frustrert/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 19. desember 2001 Del Skrevet 19. desember 2001 Hei - ikke så mye fornuftig fra meg annet enn at vi er flere i samme situasjon. Ta vare på de stundene han har fri, i det minste! Jeg prøver også å ikke gruble så mye på at jeg er alene om å stelle med toåringen, eller for den saks skyld mye alene uten voksenkontakt. Selvsagt renner det over noen ganger, men i det lange løp er en positiv innstiling alfa og omega. Jeg har det ikke så verst akkurat nå - min samboer jobber mye, men sesongbetont. Vinterhalvåret er relativt rolig, og akkurat nå står han på kjøkkenet og kokkelerer. Jeg samler overskudd til det braker løs igjen rundt påsketider! ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40271-frustrert/#findComment-151675 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lotus65 Skrevet 20. desember 2001 Del Skrevet 20. desember 2001 Hmm, du kjenner bransjen til mannen din fra innsiden, han elsker sannsynligvis jobben sin siden han jobber som han gjør, dere trenger trolig pengene til hus og mat og andre ting. Tror du at du får så mye mer hjelp om du kaster ut mannen din ? Eksen min tålte ikke at jeg jobbet overtid, det var som en rød klut i trynet på en okse. Hun var ikke vant til at mannen i huset gjorde noe mer enn vanlig arbeidsinnsats. Hun klagde alltid på at jeg ikke gjorde noe hjemme, hvilket ikke stemte, nå må hun selv gjøre alt inkludert holde ordren på huset utvendig, hage, bil økonomi, unger, oppdragelse, klesvask, matlaging, støvsuging m.m.m.m.m.m.m.m Mitt råd til deg : Skaff deg en hobby eller 3 slik at du IKKE er hjemme når han er hjemme....... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40271-frustrert/#findComment-151743 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 20. desember 2001 Del Skrevet 20. desember 2001 Hei! Kjærligheten koster deg dyrt, høres det ut til. Men når mannen du elsker også trives med en jobb som du er i mot, fordi den svinger som en pendel, er du låst. Råd: Demp irritasjonen din over mannens jobb. Hvis ikke, kan samlivet smittes. Og skaff deg barnevakt så du kan få impulser utenfor hjemmet av og til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40271-frustrert/#findComment-151752 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest The Observer Skrevet 23. desember 2001 Del Skrevet 23. desember 2001 Hmm, du kjenner bransjen til mannen din fra innsiden, han elsker sannsynligvis jobben sin siden han jobber som han gjør, dere trenger trolig pengene til hus og mat og andre ting. Tror du at du får så mye mer hjelp om du kaster ut mannen din ? Eksen min tålte ikke at jeg jobbet overtid, det var som en rød klut i trynet på en okse. Hun var ikke vant til at mannen i huset gjorde noe mer enn vanlig arbeidsinnsats. Hun klagde alltid på at jeg ikke gjorde noe hjemme, hvilket ikke stemte, nå må hun selv gjøre alt inkludert holde ordren på huset utvendig, hage, bil økonomi, unger, oppdragelse, klesvask, matlaging, støvsuging m.m.m.m.m.m.m.m Mitt råd til deg : Skaff deg en hobby eller 3 slik at du IKKE er hjemme når han er hjemme....... Hei. "dere trenger trolig pengene til hus og mat og andre ting." Det er litt trist å se at du så til de grader bruker klisjeene som generasjonen av menn før deg brukte. Ja, du har rett i at vi trenger pengene for å leve. Men det er ikke poenget til Pingo, slik jeg ser det. Pingo ønsker input og andre tanker rundt sin frustrasjon og ensomhet. Du pøser på med "dersom du er misfornøyd - hiv ham ut og sitt igjen med alt arbeidet!" "Tror du at du får så mye mer hjelp om du kaster ut mannen din ?" Kaster ut mannen sin? Hvorfor skal man alltid konkludere med at handling følger ord? Ord er ment som et hjelpemiddel; snakke ut, blåse ut frustrasjon, kommunisere og fortelle _noen_ hvordan man har det. Å klage over situasjonen sin er ikke ensbetydende med at man ønsker partneren sin dit pepper'n gror. Egentlig ser jeg litt av årsaken til dine problemer med exen din i dine svar her. Dersom du hver gang hun trengte en utblåsning, kvitterte med å si at "noen må jo tjene penger", er jeg overbevist om at du ikke hørte hva hennes virkelige problem var. Ønsket om at partneren deltar i den andres liv er som regel tilstede hos alle. Og mye fravær (uansett grunn) gjør noe med den aktive delen av samlivet. Jeg tror du følte deg angrepet, jeg. Hvilket sannsynligvis ikke var tilfelle. Kvinner bearbeider leie følelser ved å snakke om dem. Du hadde bare trengt å lytte litt mer, og svare litt mindre! Det finnes ikke "riktige" løsninger på følelser! Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40271-frustrert/#findComment-152091 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.