Gjest Hva gjør jeg Skrevet 19. desember 2001 Del Skrevet 19. desember 2001 Hallo Jeg takker for ditt svar 9/12 da var jeg mensløs, men med smerter. Har fått påvist betenelse i underlivet av min fastlege og høyre eggstokk var øm. Har blitt behandlet med 21 tabl. Flagyl 200 mg, 10 tabl. Dumoxin 100 mg. Behandlingens varighet ca. I uke. På 5 dagen av kuren fikk jeg mensen som da var 1 uke forsinket. 1 blødnings dag liten blødning som var brun og grumsete, 2 og 3 dag kraftig blødning, 4 og 5 dag blødde jeg kun når jeg var på do, men med litt smerter fra underlivet. Har alt blodet kommet seg ut eller er det noe som har "hengt seg opp", føles ut som jeg må "presse det ut"? Allmenn tilstanden er bedre nå, tror ikke jeg har feber lenger og matlysten er kommet tilbake. Har litt smerter som kommer å går og det er ømt når jeg trykker på underlivet, bør jeg få sjekke dette nærmere? Kanskje med ultralyd, prøvde å få time hos privat gynekolog, men der var det 5 ukers ventetid. Må tilføye at jeg gikk med smerter i underlivet i noen uker før jeg gikk til legen og ønsker ikke å gå for lenge hvis det er noe som burde videre behandlet, ønsker meg barn i fremtiden og vil ikke ha noe kluss med eggstokkene. Hva er det som gjør at mensen blir forsinket på den måten? Har aktivert protein C resisten kan det ha noe med mensblødningene å gjøre? Det er noen dager siden jeg avsluttet kuren, halsen er veldig sår og jeg har kraftig halsbrann, belegg på tungen og en ekkel smak i munnen noe som jeg antar kan være bivirkninger av medisinene. Er det noe jeg kan gjøre med det? På forhånd Takk og God jul til deg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40281-underlivsbetenelse-og-mensen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 20. desember 2001 Del Skrevet 20. desember 2001 Ved en eggleder (ikke eggstokk)-betennelse kan det komme litt ekstrablødning, blodig utflod, ellers vil mensen ikke bli berørt. Forsinnket men betyr forsinket eggløsning eller graviditet, evt tidlig abort. Flagyl gir vanligvis en metalsmak i munnen, men det gir seg. APC_resistens har ikke noe å si. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40281-underlivsbetenelse-og-mensen/#findComment-151796 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.