Didi1 Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 (endret) Hei, Mette Moen! Jeg er en kvinne på 34 med et barn. Jeg har nå siden august i år hatt smerter i nedre venstre side av magen, korsryggen og hofta. Og i tillegg begynte jeg å ha spotting mellom menstruasjonene for første gang. Jeg var til gynekolog som tok ultralyd og fant en polyp.Denne polyppen ble operert vekk. Endometrial biopsi og polyppen var normale. Jeg ble sendt til CT av bekken i slutten av oktober og der stod det at det var ingen patologiske funn. Også hadde jeg en kontroll hos gynekolog nå i desember som sa at eggstokkene og livmoren var normale og at alt så fint ut ved undersøkelse og på ultralyd, han nevnte ingen cyster eller noe sånt.Men smertene i venstre siden fortsatte og nå har jeg også smerte i høyre side av nedre mage. Pluss at jeg hadde litt utflod med blod i midten av syklusen, og min menstruasjon er veldig forsinket, og jeg har mensensmerter og oppblåsthet som kommer og går gjennom hele måneden(Før hadde jeg bare mensensmerter når jeg hadde mensen). Kan alt dette skyldes stress som gjør hormonkluss?Jeg følger med på basal temperaturen min og den svinger veldig fra dag til dag, har ikke hatt eggløsning enda ser det ut som. Jeg er vedlig redd for at noe er galt med eggstokkene mine. Forresten så bruker jeg ikke noe prevensjon, jeg er ikke gravid. Takk for svar. Endret 22. desember 2014 av Didi1 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/402870-vondt-i-sidene-eggstokkene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 23. desember 2014 Del Skrevet 23. desember 2014 Du er meget grundig undersøkt, så eggstokkene må være grundig frikjent for sykdom. Du forteller ikke hvor uregelmessige dine menstruasjoner er. Det normale er 25-35 dagers intervall. Litt blødning ved eggløsningstidspunktet er ganske normalt. Din livmorhals er sikkert grundig undersøkt ved de gynekologiske konsultasjoner. Jeg synes du skal slutte å stresse med temperaturmåling, det er for usikkert og gir ikke nyttig informasjon. Du er redd for sykdom i eggstokkene? Hvis du tenker på kreft, så er smerter og uregelmessig syklus IKKE symptomer. Du har hatt to ultralyd- og en CT-undersøkelse, så du er grundig utredet. Noe som kan gi smerter, da gjerne sykliske (ved eggløsning, før og under menstruasjon), er den godartede tilstand endometriose. Det kan du lese mye om på nettet. Hvis smertene fortsetter inn i det nye året, så snakk med din gynekolog om evt laparoskopi (kikkhullsoperasjon) for å få det avklart. Endometriose avsløres som regel ikke ved ultralyd. Behandlingen er f.eks. p-piller eller hormonspiral. Så slapp av, dine symptomer er ikke tegn på noe alvorlig i underlivet. God jul og vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/402870-vondt-i-sidene-eggstokkene/#findComment-3593711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Didi1 Skrevet 7. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2015 Du er meget grundig undersøkt, så eggstokkene må være grundig frikjent for sykdom. Du forteller ikke hvor uregelmessige dine menstruasjoner er. Det normale er 25-35 dagers intervall. Litt blødning ved eggløsningstidspunktet er ganske normalt. Din livmorhals er sikkert grundig undersøkt ved de gynekologiske konsultasjoner. Jeg synes du skal slutte å stresse med temperaturmåling, det er for usikkert og gir ikke nyttig informasjon. Du er redd for sykdom i eggstokkene? Hvis du tenker på kreft, så er smerter og uregelmessig syklus IKKE symptomer. Du har hatt to ultralyd- og en CT-undersøkelse, så du er grundig utredet. Noe som kan gi smerter, da gjerne sykliske (ved eggløsning, før og under menstruasjon), er den godartede tilstand endometriose. Det kan du lese mye om på nettet. Hvis smertene fortsetter inn i det nye året, så snakk med din gynekolog om evt laparoskopi (kikkhullsoperasjon) for å få det avklart. Endometriose avsløres som regel ikke ved ultralyd. Behandlingen er f.eks. p-piller eller hormonspiral. Så slapp av, dine symptomer er ikke tegn på noe alvorlig i underlivet. God jul og vennlig hilsen Mette H Moen Tusen takk for svaret! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/402870-vondt-i-sidene-eggstokkene/#findComment-3597080 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Selv takk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/402870-vondt-i-sidene-eggstokkene/#findComment-3597469 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.