Ravielle Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Jeg har en polypp i livmoren, og for en uke siden var jeg hos gynekolog som førsøkte å fjerne den. Fikk lokalbedøvelse og hun gjorde to forsøk på å fjerne den, men hun fikk kun en liten bit av den og ville sende den til å bli testet. Skal tilbake om 4 uker for å se om den kan ha forsvunnet med neste mens.Hvis ikke blir den fjernet kirurgisk på sykehuset sa hun. Jeg fikk utrolig vondt av det inngrepet hun gjorde, måtte få noe smertestillende og satt på venteværelset en halv time etterpå til jeg ble bra nok til å dra hjem. Hun sa ikke noe om jeg skulle ta det rolig eller noe annet, så jeg dro på jobb dagen etter, og begynte å værke mye på kvelden igjen. Nå har det gått 7 dager, og jeg har like mye smerter. Hun sa at man noen ganger kan få underlivsbetennelse av et sånt inngrep, og siden det er jul skulle jeg ringe legevakt telefonen hvis jeg fikk mye smerter, utflod og feber osv..og mistenkte betennelse. Har ikke feber eller utflod, men smertene er ganske kraftige, så jeg ringte i dag for å få hjelp, men legenvakta sa jeg bare skulle ta smertetillende, 1g panodil og 1 g ibuprofen 4 ganger om dagen. jeg syns det høres voldsomt ut, er ikke vant til å ta mye medisiner, fordi jeg føler de fjerner kun smertene men ikke fjerner grunnen til smertene. Er det normalt å ha vondt så lenge etter? og hvor lenge skal jeg vente før jeg søker hjelp igjen? det er 11 dager til legen min har åpent igjen.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/402932-%C3%B8kende-smerter-etter-fors%C3%B8k-p%C3%A5-%C3%A5-fjerne-polypp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Det du beskriver er ikke normalt. Du skal ikke akseptere den beskjed du fikk på legevakten, jeg synes du skal insistere på en snarlig undersøkelse med blodprøve for å utelukke infeksjon (CRP og hvite blodlegemer) og med en gynekologisk undersøkelse for å utelukke evt skade på livmoren. En sjelden gang kan det oppstå et hull i livmoren under inngrepet med skade av bukorganene. Så mas deg til en skikkelig sjekk. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/402932-%C3%B8kende-smerter-etter-fors%C3%B8k-p%C3%A5-%C3%A5-fjerne-polypp/#findComment-3594248 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.