Gå til innhold

Farlig å onanere?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg hadde et spørsmål om onani. Jeg leste på internett at man kan miste håret i hodebunnen ved å onanere, og jeg lurte på om det er noen sannhet i dette? Påstanden er at når man ejakulerer, så omdanner kroppen testosteron til dihydrotestosteron(DHT) i testikklene og dette angriper hårsekkene i hodebunnen.

Jeg vet at det er et hormon som heter dihydrotestosteron(DHT) som blokkerer for tilførselen av blod til hårsekkene i hodebunnen hvis man er genetisk mottakelig for dette, men produserer kroppen dette ved å ejakulere?

Det er ihvertfall mange på internett som tror og mener dette, og også nettsider som selger spesielle urtemedisiner mot dette. Er det noen sannhet i denne teorien, eller er dette bare noen som har funnet ut at frykt selger?

Jeg la ved en link til nettsiden:

www.herballove.com/guide/hair-loss-caused-over-masturbation

Det hadde vært fint å få høre hva en hud/hårlege har å si til dette.

Med vennlig hilsen

Anonym

Anonymous poster hash: 4e54c...c9e

Anonymous poster hash: 4e54c...c9e
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/403006-farlig-%C3%A5-onanere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hvordan skulle denne prosessen vite forskjellen på onani og sex med en partner?

Hårtap er i stor grad genetisk og har ingenting med onani å gjøre. 

For å ta kverken på noen andre kjente myter i samme slengen: Du mister verken synet eller håret av å onanere, sædkvaliteten eller psyken blir ikke skadet, og det er ikke ryggmargen som renner ut. 

Gjest Gargamel

Det finnes noen som avstår fra sex og onani for å få høyt testosteronnivå i forbindelse med idrett. Det fungerer ikke i følge forskning. Dvs man får visst en liten, forbigående økning noen uker etter at man har sluttet (og sannsynligvis er desperat kåt). På lengre sikt blir testosteronnivået det samme.

Den forbigående peak'en kan kanskje være årsaken til at myten oppsto.

Annonse

Hørt man kan bli blind.

Anonymous poster hash: 48bf3...697

Ja, det er en av de gamle mytene / truslene.  Men som jeg skrev ovenfor: Du mister verken synet eller håret av å onanere, sædkvaliteten eller psyken blir ikke skadet, og ryggmargen renner ikke ut.

Mens jeg er i gang: Barn får ikke leppespalte fordi moren blir skremt av en hare under svangerskapet, de får ikke Downs syndrom fordi hun var anspent under unnfangelsen, og barn som får atferdsproblemer eller funksjonshemninger er ikke byttinger avlet av underjordiske.

Ulykker og katastrofer er ikke guds straffedom for de rammedes synder, heller. 

Sånn - det var mitt bidrag til en optimistisk start på 2015 :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...