Gå til innhold

Hvordan si i fra at hun begynner å bli tykk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva er beste måten å gi en annen beskjed om at nå begynner du å bli vel litt lat og tykk?

Kona har siden hun anskaffet seg Netflix inntatt sofaen og det går i mye sjokolade. Hun vet at jeg

ikke har noe til overs for lubne kvinner, men nå begynner hun faktisk å bli en selv. 

Anonymous poster hash: 7e2a9...96a

Fortsetter under...

Det skrevet sa bortsett fra den første setningen. Jeg tror det er klart best å unngå ordene lat og tykk i første omgang. Er hun forfengelig? I så fall kan det kanskje funke hvis du tar et bilde av henne der hun ser bra ut men man tydelig ser at hun har gått opp litt, og legger det på Facebook sammen med en hyggelig kommentar som ikke handler om vekt og utseende i det hele tatt. Det ville garantert fått meg opp av sofaen i alle fall. Noen ganger merker man ikke at man har gått opp før man ser bilder av seg selv.

Det skrevet sa bortsett fra den første setningen. Jeg tror det er klart best å unngå ordene lat og tykk i første omgang. Er hun forfengelig? I så fall kan det kanskje funke hvis du tar et bilde av henne der hun ser bra ut men man tydelig ser at hun har gått opp litt, og legger det på Facebook sammen med en hyggelig kommentar som ikke handler om vekt og utseende i det hele tatt. Det ville garantert fått meg opp av sofaen i alle fall. Noen ganger merker man ikke at man har gått opp før man ser bilder av seg selv.

Dette er noe 'plot'.

Mener du virkelig det? Jeg trodde de stort sett alle kjente det selv på kroppen at de hadde gått opp. Jeg merker det i alle fall umiddelbart og trenger så avgjort ikke å bli fortalt det.

Annonse

Mener du virkelig det? Jeg trodde de stort sett alle kjente det selv på kroppen at de hadde gått opp. Jeg merker det i alle fall umiddelbart og trenger så avgjort ikke å bli fortalt det.

tonie syns ikke forumet er noe bra lenger, og tar det ikke seriøst og skriver bare sporadiske humorinnlegg.

var et bilde som fikk meg til å gå ned 20 kg for noen år siden

jeg fikk helt sjokk da jeg så bildet-

Bilder kan både overdrive og underdrive vekten... er det da riktig å legge ut et leit flatterende bilde på facebook som en strategi for å få noen til å slanke seg?

AnonymBruker

Hva er beste måten å gi en annen beskjed om at nå begynner du å bli vel litt lat og tykk?

Kona har siden hun anskaffet seg Netflix inntatt sofaen og det går i mye sjokolade. Hun vet at jeg

ikke har noe til overs for lubne kvinner, men nå begynner hun faktisk å bli en selv. 

Det oppdager hun nok fort selv :) 

Du kan i stedet være litt lur. Lag sunne middager til dere, ikke kjøp usunne ting, foreslå at du gjør handelen, 

og inviter henne til å gå kveldsturer, koselig og romantisk, og dere får begge trim :)

Om mannen min sier jeg begynner å bli tjukk og må spise mindre sjokolade, blir jeg bare sur og spiser enda mer, på tross liksom :)

Og det blir ingen hanky panky når han sier sånt. Om man elsker noen så er de like bra uansett :)

Og du kan heller si "vi" i stedet for du....

at nå er det nyttår og vi må tenke på helse, kanskje vi to kan hjelpe hverandre å leve litt sunnere. Sjokolade bare på lørdager, 

og gå kveldsturer, kanskje til og med melde oss på helsestudio sammen? 

Og lag fiskemiddager to ganger i uken, suppe en gang i uken, kjøtt 2 ganger i uken osv.

Anonymous poster hash: 3ff33...fb1

AnonymBruker

Hva med: "nå syns jeg du begynner å bli litt vel lat og tykk. Kanskje vi skal skru av skjermen, legge sjokoladen i en safe og ta en tur ut?"

Hoho da hadde jeg slått ned mannen! 

Det er ikke lov å kommentere noens kropp på den måten. 

Man merker fort nok om man blir lat og tykk, trenger ikke bli fortalt det. 

Heller være lur da, gjemme sjokoladen omm an finner den, og om vedk. spør - si at du spiste den opp...

og foreslå å gå en tur :D

Kjøp inn sunn snacks. Vær lur. Ikke si at hun er tjukk og lat, 

det får henne bare til å trøstespise enda mer. 

Anonymous poster hash: 3ff33...fb1

Annonse

AnonymBruker

Du får legge inn barnesikring på Netflix og holde koden skjult, og låse ned all sjokoladen.

Anonymous poster hash: 5ecc0...633

Var forslaget mitt så dumt, altså? Det var ikke et tullesvar, jeg mente det, jeg. Jeg merker det selvsagt på klærne og formen når jeg har gått opp i vekt, men jeg har det med å bagatellisere slike tegn. For meg er det å se bilder av meg selv det som virker best, og jeg tror ikke det er veldig uvanlig. Ok, så kan han vel droppe å legge det ut og heller bare vise henne det , men hvis hun er det minste lik meg kommer hun kjapt i gang med treninga hvis sannheten har kommet fram på Facebook. Husstøv, rot, valker og sure barn har da ingen plass der inne!   :ph34r:

Gjest Gargamel

Det var en vekker for meg å se bilde av meg selv for noen år siden.

Jeg var rett og slett en tjukkas, og ikke en atlet med noen kilo for mye. Det var jeg ikke klar over, og det motiverte meg til å trene seriøst og gå ned snart 10 kg.

Av en eller annen grunn er bilder mer nådeløse enn speilet.

Jeg synes forslaget til Tonie var bra, men sikkert utilstrekkelig.

Løsningen er nok heller å dra med kona på trening og ha demonstrativt bra kosthold selv.

Jeg synes Skrevet hadde et godt forslag jeg, men det er nok mange som ikke hadde taklet så direkte tale. :) Selv hadde jeg satt pris på om kjæresten hadde sagt at han nå syntes jeg hadde lagt på meg og burde passe vekta litt. Men det er meg.

Jeg synes Skrevet hadde et godt forslag jeg, men det er nok mange som ikke hadde taklet så direkte tale. :) Selv hadde jeg satt pris på om kjæresten hadde sagt at han nå syntes jeg hadde lagt på meg og burde passe vekta litt. Men det er meg.

Jeg er enig med Skrevet og deg. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...