Gå til innhold

Alle menn som møter en kvinne lurer på hvordan det er å ligge med henne

Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/2014/12/11/kultur/litteratur/knausgard/bok/sex/36687451/

Registrerer at det er litt krangel i media om hvorvidt uttalelsen til Knausgård er sann, Harald Eia og en eller annen politiker fra mikropartiet SV har visst røket i tottene på hverandre blant annet.

Så stemmer dette, tenker menn som møter en kvinne på hvordan det er å ligge med henne? Og hva med kvinner, har de tilsvarende tanker når de møter en mann?

For min del stemmer det, jeg gjør et "seksuelt overslag" hver gang jeg møter en kvinne det er kodet rett inn i min person og jeg nyter å gjøre det. :D Kan ikke snakke for alle andre menn men jeg vil tro at ihvertfall veldig mange har det på akkurat samme viset.

Hva sier dere?

Endret av Maglor

Fortsetter under...

Jeg tror de færreste påstander om at alle menn eller alle kvinner gjør eller tenker ditt eller datt, stemmer med virkeligheten.  Folk (uansett kjønn) er altfor forskjellige.  Trollings: Selvfølgelig teller du.  Det er nettopp derfor jeg har rett i den første setningen. 

De som påstår slikt, glemmer som regel å ta med diverse forbehold.  F.eks. er ikke "alle menn som møter en kvinne" det samme som "alle menn som fremdeles har et aktivt seksualliv, som møter en kvinne som ikke er tydelig eldre enn den aktuelle mannen og som ikke har noen ytre trekk han finner umiddelbart frastøtende".  Da har man innsnevret utvalget betydelig med én gang.

Mange mennesker trenger hyppige påminnelser om at de ikke er representative for alle av samme "hovedtype" (kjønn, aldersgruppe, geografisk tilhørighet osv.) som de selv tilhører. 

Gjest Gargamel

Det stemmer nok for min del. Det er nok nesten alltid en eller annen slags vurdering / streiftanke i et sekund eller så. 

Skikkelige fantasier eller dagdrømmer er det ikke snakk om, bortsett fra noen uheldige utvalgte.

Hyggelig av deg å spørre oss kvinner også! Det er i grunnen det som har forundret meg mest i denne debatten, at begge leire ser ut til å tro at denne tankesexen som kanskje er vanlig er en ren manneting. Storparten av mennene snakker om det som tanken på at kvinner gjør det aldri har streifet dem, og flere av feministene får meg til å lure på hva de mener jeg er når menn som tenker slike tanker er dyr. 

Jeg skal ikke påstå at det er hverken vanlig eller uvanlig, men jeg husker at jeg og venninnene mine til og med snakket om det da vi var yngre. Vi kunne ha hviskesamtaler  om hvordan vi trodde foreleseren var i senga. Både de vi syntes var flotte og de mer avskyelige ble avkledd og testet uten at de ante det. Jeg kan fortsatt tenke på sånt, men absolutt ikke om alle jeg møter. Det skjer av og til, og det er bare menn jeg synes er fine eller i alle fall interessante som får det i gang nå. Ingen stor sak, bare streiftanker. Jeg kan tenke på det når jeg møter par også. Få bilder i hodet av hvordan det ser ut når de ligger med hverandre selv om jeg prøver å la være. 

http://www.dagbladet.no/2014/12/11/kultur/litteratur/knausgard/bok/sex/36687451/

Registrerer at det er litt krangel i media om hvorvidt uttalelsen til Knausgård er sann, Harald Eia og en eller annen politiker fra mikropartiet SV har visst røket i tottene på hverandre blant annet.

Så stemmer dette, tenker menn som møter en kvinne på hvordan det er å ligge med henne? Og hva med kvinner, har de tilsvarende tanker når de møter en mann?

For min del stemmer det, jeg gjør et "seksuelt overslag" hver gang jeg møter en kvinne det er kodet rett inn i min person og jeg nyter å gjøre det. :D Kan ikke snakke for alle andre menn men jeg vil tro at ihvertfall veldig mange har det på akkurat samme viset.

Hva sier dere?

Selvfølgelig stemmer det ikke at alle menn som møter en kvinne lurer på hvordan det er å ligge med henne. Allerede første svar i denne tråden avkreftet jo dét.

Men nå var jo ikke dét poenget med utsagnet til Knausgård heller da :)

Annonse

*host* Jeg gjør i alle fall det. Ikke med alle menn, men spesielt når jeg har eggløsning er jeg sjeleglad for at det ikke finnes tankelesere...  :ph34r:  Selvfølgelige er det mange kvinner som tenker dette. :)

Selvfølgelig stemmer det ikke at alle menn som møter en kvinne lurer på hvordan det er å ligge med henne. Allerede første svar i denne tråden avkreftet jo dét.

Men nå var jo ikke dét poenget med utsagnet til Knausgård heller da :)

Kanskje ikke alle menn som i "100,00% av alle levende hannkjønn" men muligens "et stort flertal av kjønnsmodne menn med normal seksualdrift"....

Og gjør du noen slike tanker om menn du møter Kayia? Vær ærlig nå da ;) 

Kanskje ikke alle menn som i "100,00% av alle levende hannkjønn" men muligens "et stort flertal av kjønnsmodne menn med normal seksualdrift"....

Og gjør du noen slike tanker om menn du møter Kayia? Vær ærlig nå da ;)

Ja det kan jeg forsikre deg om at jeg gjør, og som Knausgård vil jeg tro det ryster en svensk forsamling (eller norsk forsåvidt) langt mindre enn om en mann som feks Knausgår sier det samme ;) Dét var nemlig poenget hans...

AnonymBruker

Jeg er kvinne og tenker overhodet ikke slik i møte med menn. Det er et fåtall menn som kan få meg til å tenke i de baner. Når jeg tenker meg om svært, svært få.

Anonymous poster hash: f5077...d5b

Ja det kan jeg forsikre deg om at jeg gjør, og som Knausgård vil jeg tro det ryster en svensk forsamling (eller norsk forsåvidt) langt mindre enn om en mann som feks Knausgår sier det samme ;) Dét var nemlig poenget hans...

Jepp, som kvinne har du jo edle behov og gode hensikter i motsetning til menn som er skitne griser og potensielle overgripere :D

Anyway det er veldig tydelig at de fleste menn og kvinner gjør slike seksuelle betraktninger om alle de møter og at de forsøker å skjule det. Fasinerende å se hvordan blikket til folk vandrer på gata, først sjekker hvordan noen ser ut så ser bort for å late som ingenting.

Gjest Gargamel

Jeg tror de færreste påstander om at alle menn eller alle kvinner gjør eller tenker ditt eller datt, stemmer med virkeligheten.  Folk (uansett kjønn) er altfor forskjellige.  Trollings: Selvfølgelig teller du.  Det er nettopp derfor jeg har rett i den første setningen. 

Nå må du huske at Knausgårs er skjønnlitterær forfatter. og at det var en spissformulering. Det blir slitsomt om forfattere må begynne å snakke som politikere eller forskere, med alle mulige forbehold og nyanseringer.

Annonse

Nå må du huske at Knausgård er skjønnlitterær forfatter. og at det var en spissformulering. Det blir slitsomt om forfattere må begynne å snakke som politikere eller forskere, med alle mulige forbehold og nyanseringer.

Ja - og derfor burde ikke det løsrevne sitatet ha blitt gjenstand for noen (kultur)politisk debatt, heller. 

Ja - og derfor burde ikke det løsrevne sitatet ha blitt gjenstand for noen (kultur)politisk debatt, heller. 

Ja det er jeg enig i!

Ellers vet jeg ikke med meg selv, jeg ser jo ikke mennesker særlig godt, de er bare skygger som passerer.

Men om jeg ser på en mann, må det mer til, jeg må like han, feks om han har stor kunnskap innenfor noe jeg liker, og ser ok ut, da kan jeg jo tenke sånn jeg også, men jeg liker ikke høylydte menn, men rolige, stille og tenksomme.

Da kan det være at flere menn enn kvinner tenker sånn. Gargamel er jo et eks på en fornuftig mann, tenker han sånn, er det mer vanlig enn jeg trodde, men det gjør ikke meg noe, det er hyggelig om andre finner meg attraktiv.

Lurer på hvorfor ikke nhd har kommentert, han er jo veldig opptatt av sex?

For meg var denne tråden oppklarende, for jeg har lurt på dette etter at saken ble skrevet om i media.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...