Gå til innhold

Unødvendig medisinering etter hjerteinfarkt?

Anbefalte innlegg

Den 14/4-13 fikk jeg hjerteinfarkt og ble lagt inn på Ahus.På ett annet sykehs  Oslo,ble jeg operert og fikk blokkert opp en blodåre i hjertet.For at blodåren ike igjn skulle tettes på det samme sted ble det lagt inn en "forskaling" invendg for å styrkeblodåren.

Skal jeg måtte bruke disse resten av livet, eller skulle jeg ha sluttet med de den 14/4-14?

Triatec/Ramipril ,5 mg

Metoprolol/Selozok 25 mg

Albyl-E 75 mg

Lipitor 40 mg

Burinex  1 mg?

Har jeg ett permanent skadet hjerte, slik at jeg må bruke disse,eller er hjertet friskt nå?

Fortsetter under...

Grunnen til at det gis medisiner etter et hjerteinfarkt, er tredelt.

1) Å hindre nytt infarkt (derav kolesterolsenkende, blodtrykksmedisin og blodfortynnende).

2) Å hindre hjerterytmeforstyrrelser som følge av infarktet du har hatt (betablokker som du bruker, eventuelt andre rytmeregulerende medikamenter)

3) Å hindre koagulasjon av blodet rundt stentet ("forskalingen") som er satt inn (blodfortynnende).

Du må nok belage deg på å bruke disse medisinene i lang tid. De fleste må bruke medisiner resten av livet. Selvsagt er det en del faktorer du kan påvirke selv (f.eks redusere overvekt som ofte vil redusere behovet for blodtrykksmedisin og kolesterolsenkende). Om det har skjedd skade på hjertet ditt kan kun en lege som tar ultralyd av hjertet avgjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...