Gå til innhold

HJELP! Acne - ingenting hjelper!

Anbefalte innlegg

anonymjente20

Hei!

Jeg er ei jente på 20 år, og sliter med acne. Begynte å få kviser da jeg var 12 og, og det utbredte seg fort. Har blitt mobbet mye på grunn av kvisene. Jeg har så mye kviser, at det hemmer mitt liv. Det går ut over det sosiale, og har ødelagt meg psykisk. Det er så ille, at jeg ikke vil vise meg offentlig uten å sminke det bort (vet at sminke ikke gjør det noe bedre, men er så psykisk langt nede at jeg bare er nødt). Har vært hos hudlege utallige ganger og prøvd de fleste medisinske behandlingene som er mulig, der i blandt Isotretinoin, samt. kremer. Har prøvd Isotretinoinbehandling 3 ganger, hvor jeg gikk på de i 6 måneder om gangen. Isotretinoinen tok mye av kvisene, men har fått tilbakefall alle gangene. Det gikk kun et par måneder før alle kvisene var tilbake. Har også mye arrdannelse etter kvisene. Er så lei av at kvisene ikke vil bort, og det har ødelagt mye for meg. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre mer. Er villig til å prøve ALT for at kvisene skal forsvinne! Hva kan jeg gjøre? Er laserbehandling et alternativ som vil hjelpe meg? Finnes det sterkere medikamenter enn Isotretinoin? Håper på å få noen tips fra hudlege!

Hilsen
Jente, 20.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/403304-hjelp-acne-ingenting-hjelper/
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

• 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...