Gå til innhold

Muntlig teoriprøve

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Dette kalles tilrettelagt teoriprøve. Du bør snakke med legen din, og få vedkommende til å skrive et brev om at du trenger tilrettelagt teoriprøve. Dette tar du med til Statens Vegvesen, og forteller at du ønsker å søke om tilrettelagt teoriprøve.

Du kan også øve deg på nettsiden jeg jobber for, prøve.no. Prøvene der ligner veldig på de du får hos Statens Vegvesen, og du får god hjelp om du sende inn spørsmål til oss.

Bare spør om det er noe mer du lurer på rundt dette!

Lykke til!

Hei

Har strøyket på teoriprøven 2 ganger nå, først med 11 feil så 13. Jeg er ikke i nærheten, jeg syns spørsmålene er vanskelige. Jeg har diagnoser og sliter psykisk,e?

Er du skikket til å kjøre bil da?

Anonymous poster hash: 74a30...ac1

Hei

Har strøyket på teoriprøven 2 ganger nå, først med 11 feil så 13. Jeg er ikke i nærheten, jeg syns spørsmålene er vanskelige. Jeg har diagnoser og sliter psykisk, har jeg rett på muntlig prøve?

Hvis du har problemer som påvirker din evne til å avlegge testen, kan det være mulighet for å få muntlig eksamen. Det vil særlig gjelde ved store lese-skrivevansker. At du sliter psykisk og synes testen er vanskelig, gir ikke grunnlag for unntak fra ordinær prøve.

Hvis du har problemer som påvirker din evne til å avlegge testen, kan det være mulighet for å få muntlig eksamen. Det vil særlig gjelde ved store lese-skrivevansker. At du sliter psykisk og synes testen er vanskelig, gir ikke grunnlag for unntak fra ordinær prøve.

:( Da kommer jeg aldri til å klare å få førerkort... 

Anonymous poster hash: b9172...396

Annonse

Hei! Dette kalles tilrettelagt teoriprøve. Du bør snakke med legen din, og få vedkommende til å skrive et brev om at du trenger tilrettelagt teoriprøve. Dette tar du med til Statens Vegvesen, og forteller at du ønsker å søke om tilrettelagt teoriprøve.

Du kan også øve deg på nettsiden jeg jobber for, prøve.no. Prøvene der ligner veldig på de du får hos Statens Vegvesen, og du får god hjelp om du sende inn spørsmål til oss.

Bare spør om det er noe mer du lurer på rundt dette!

Lykke til!

Vet ikke om jeg har lese eller skrive vansker, men sliter psykisk og forstår ikke like godt, og det bør jo være unntak for dette?

Kan du be noen du kjenner om å hjelpe deg litt med øving til prøven? Selv om man får tilrettelagt muntlig prøve, så senkes ikke kravene til alt du må kunne. Snarere tvert i mot, dersom Trafikkstasjonen skal teste deg gjennom en tilrettelagt prøve så blir de ekstra opptatt av å sikre seg at du virkelig kan alt du skal kunne.

Jeg tror du trenger å øve mye mer til testen. Kanskje trenger du også at noen bruker tid på forklare vanskelige temaer for deg.

Vet ikke om jeg har lese eller skrive vansker, men sliter psykisk og forstår ikke like godt, og det bør jo være unntak for dette?

Det er ikke helt slik det fungerer. Alle må klare de teorikravene som settes, hvis ikke anses man ikke kompetent til å kjøre bil.

Joda! Ikke gi opp. Har snakket med endel som har klart det. De sa de var inne på nettet og gjorde tester som er laget for dette. Hun ene leste ingenting i teoriboka, hun bare tok tester på en side som sier at tar du de testene vil du bestå

Joda! Ikke gi opp. Har snakket med endel som har klart det. De sa de var inne på nettet og gjorde tester som er laget for dette. Hun ene leste ingenting i teoriboka, hun bare tok tester på en side som sier at tar du de testene vil du bestå

Og hun er en trygg og god sjåfør?

Anonymous poster hash: 74a30...ac1

Annonse

Hei

Har strøyket på teoriprøven 2 ganger nå, først med 11 feil så 13. Jeg er ikke i nærheten, jeg syns spørsmålene er vanskelige. Jeg har diagnoser og sliter psykisk, har jeg rett på muntlig prøve?

Ikke gjør som denne karen.

http://www.smaalenene.no/Klarte_ikke_f_rerpr_ven___sendte_kompis_i_stedet-5-38-14064.html

Etter å ha strøket tre ganger på oppkjøringen var tiden moden for å gjøre en vri.

Asker-mannen tok kontakt med en kjenning. Vedkommende var ganske lik han selv. Kjenningen gikk med å stille til oppkjøring på Mysen i stedet for han som hadde strøket tre ganger allerede.

Og det gikk vel nesten som det måtte gå. En rutinert kvinnelig sensor hadde antennene skrudd på. Her var det noe galt som ikke var riktig.

På trafikkstasjonen ble det tatt nytt bilde av mannen som møtte for å kjøre opp. Det var likhetstrekk, men det kom klart fram at det ikke dreide seg om samme person. 

Vedkommende ble også bedt om å skrive navnet sitt slik at underskriftene kunne sammenlignes. Da skrev han for sikkerhets skyld et galt fornavn.

Anonymous poster hash: 8ffe4...888

• 5 uker senere...

Jeg har lese-skrivevansker og strøk to ganger på muntlig teoriprøve. Da fant jeg ut at jeg skulle prøve på ordinær måte og sto på første forsøk! Jeg syntes det var lettere skriftlig for da kunne jeg sitte å tenke mer på spørsmålene og lese dem flere ganger. Som andre sier, øv deg på nettet!

• 9 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...