Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi har vært gift i over 20 år, og hadde et godt og rikt ekteskap i ca 15 år, hvor vi har fikk 3 fine barn. Desverre har det vært litt "ups and downs" de siste årene. Fram til nå har vi klart å jobbe oss gjennom problemene, med nå har det låst seg helt. Hun er min store kjærlighet, men det er ikke lenger gjensidig, og hun sier følelsene for meg er blitt borte. Som en følge av dette er også kvaliteten på seksuallivet kraftig redusert. Det eneste hun vil er at vi skal flytte fra hverandre. Jeg har foreslått familierådgivning, samlivskurs, osv, men da vender hun bare det døve øret til. Jeg har forsøkt å ta vare på oss to i hverdagen med å invitere på kino, gå ut å spise middag, osv, men det blir som regel avslått. Til og med weekendtur til Paris ble avslått.

I løpet av siste halve året har jeg hatt mistanke om det kanskje er en 3. person inne i bildet. Etter først ha benektet dette på det sterkeste, kom det allikevel fram at hun har hatt mye telefonkontakt med en "venn". Det sjokkerer og sårer meg veldig at hun først lyver for meg, og forsøker å unngå sannheten. Hun sier at det ikke har vært annen kontakt enn at de har snakket sammen, men kan jeg stole på det når hun allerede har løyet for meg en gang.

Jeg føler meg veldig ensom, og gruer meg til jul. Pga av barna må man forøke å være skuespiller og late som ingenting, slik at ikke julefeiringa blir ødelagt. Hverdagen kommer etter nyttår, og hva gjør jeg da? Hvordan skal jeg vekke hennes følelser for meg igjen? Kan noen gi meg råd? Skal jeg bare godta et brudd eller.......?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40338-brudd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje hun må få føle på kroppen hvordan det er å leve uten deg for å bli vekket?

Bli kostbar, kanskje tilogmed flytt fra henne en periode, eller bare reis på en lang ferie. Men pass på å ikke ringe henne formye hvis du gjør dette. La henne savne deg, føle hva livet er verdt uten deg.

Det er lett å bli vant til kjærlighets følelsene, de ligger jo i hjertet hele tiden å varmer. Og mange klarer nesten ikke å føle de før noen tar varmen vekk fra hjertet, og da blir alt kaldt.

Forelskelses følelser er mye lettere å føle, fordi de kiler i hele kroppen, og da er det lett å overse de ekte varme følelsene.

La henne merke at du ikke lar henne ha deg som nr. 2. Si i fra og vær sint. Så synes jeg du skal holde deg unna, reis på hytta og ikke kontakt henne. Somsagt la henne savne deg.

Da merker du fort om hun bare har kjedet seg i forholdet deres i det siste eller om hun virkelig føler at det er slutt. Så får jo du også en smalk på livet som singel, i hverstefall.

Lykketil i julen, og etter!

Slikt er aldri koselig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40338-brudd/#findComment-151931
Del på andre sider

Kanskje hun må få føle på kroppen hvordan det er å leve uten deg for å bli vekket?

Bli kostbar, kanskje tilogmed flytt fra henne en periode, eller bare reis på en lang ferie. Men pass på å ikke ringe henne formye hvis du gjør dette. La henne savne deg, føle hva livet er verdt uten deg.

Det er lett å bli vant til kjærlighets følelsene, de ligger jo i hjertet hele tiden å varmer. Og mange klarer nesten ikke å føle de før noen tar varmen vekk fra hjertet, og da blir alt kaldt.

Forelskelses følelser er mye lettere å føle, fordi de kiler i hele kroppen, og da er det lett å overse de ekte varme følelsene.

La henne merke at du ikke lar henne ha deg som nr. 2. Si i fra og vær sint. Så synes jeg du skal holde deg unna, reis på hytta og ikke kontakt henne. Somsagt la henne savne deg.

Da merker du fort om hun bare har kjedet seg i forholdet deres i det siste eller om hun virkelig føler at det er slutt. Så får jo du også en smalk på livet som singel, i hverstefall.

Lykketil i julen, og etter!

Slikt er aldri koselig.

Takk for svar og råd. Jeg har faktisk vært inne på tanken på å dra på ferie alene - holdt på å bestille meg tur nå i jula, men lot det være pga barna. For se hva som skjer etter jul, om jeg reiser på ferie for å prøve slappe av da.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40338-brudd/#findComment-152023
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Jeg forstår at du er trist og ensom etter de tilbakemeldingene du får fra din ektefelle nå.

Og jeg er usikker på om du skal tro at det ikke er noe mer bak denne vennen hun snakker om. Ofte har slike kontakter pågått over tid og kommer samtidig med dårlige følelser til den faste partneren.

Jeg råder deg til å ta saken opp med din kone, for å få klarhet i om hun er på vei ut av ekteskapet. Er det naturlig, så vent til etter høytiden. Men samliv og parforhold er jo det viktigste vi lever i. Så ikke drøy for lenge med å få vite hva du har å forholde deg til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40338-brudd/#findComment-152092
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...