Gå til innhold

orgasme!?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gro Isachsen, Sexpert

Det er en rekke faktorer som gjør at mange kvinner har problemer med å få orgasme sammen med kjæresten. Den viktigste er nok at mange ikke er klar over at kvinner ikke har det samme tenningsmønsteret som menn. Den beste beskrivelsen jeg har lest er at kvinner er som en elektrisk kokeplate, mens menn er som et gassbluss når det gjelder sex. En romantisk setting kan derfor gjøre sitt til for at kvinnen blir mer innsilt og har mer glede av sex.

Dessuten er det mange som glemmer at kvinners lystpunt er klitoris. Når ca. 90 prosent av kvinner får orgasme når de onanerer, mens bare ca. en tredel får det når de har samleie, sier det at det er klitorisstimulering som mangler under samleie. (Jeg tror tallene er atskillig bedre blant kvinner som deltar her på forumet.)

Så er det mange jenter og kvinner som ikke tør fortelle hva de liker og hvordan de liker mannen skal stimulere dem for at de skal ha det best mulig. Kanskje er mange redde for å bli oppfattet som for krevende, eller lette på tråden om de viser og forteller hva som skal til? For kvinner er ganske forskjellige. Noen liker forsiktig kjæling, andre mer hardhent behandling. Noen har brystene som den viktigste erogene sonen, andre magen og lårene. Noen liker for eksempel at kjæresten snakker til dem og forteller dem at de elsker dem over alt på jord eller forteller om sine erotiske fantasier, mens andre ikke tenner på snakk. Noen synes det er uhyre pirrende om partneren går rundt i tangatruser under forspillet, mens andre helst vil legge seg under dyna. Hva slags stillinger kvinner foretrekker er også svært forskjellig.

Men jeg tror de aller fleste kvinner har stort utbytte av variasjon, også under samleie. At elskoven ikke bare består av en aktivitet, men mange. Hvor stimulering av klitoris skjer ofte eller hele tiden.

At kvinner dessuten har et stort register av orgasmer de kan utløse er også en grunn til at variasjon er viktig, f.eks. klitorisorgasmer, vaginalrogasmer, G-punktorgasmer. Noen mener de får analorgasmer og A-punkt-orgasmer. Så det er bare å leke og lete seg fram.

Det flotte med kvinners seksualitet er at den utvikler seg hele tiden. Kvinner slutter ikke å ha glede av sex når de blir eldre, men finner stadig nye lystpunkter. Mange som har liten glede av sex i ungdomsårene, får det atskillig bedre når de blir eldre og både blir tryggere på seg selv og derfor tør kommunisere åpnere med partneren sin.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40354-orgasme/#findComment-151992
Del på andre sider

hei.jeg hadde problemer med å få orgasme under samleie før,men når jeg traff min nåværende samboer,forsvant de problemene.Jeg kan få maaaange orgasmer under et samleie.du må si hva du liker,enten få hen,eller selv,å masere klitoris,så du kjenner at du blir våt.det er deilig når du kommer til uante høyder.eller hvis du liker det,få han til å slikke deg til orgasme.tro meg,du kommer ikke til å få nok :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40354-orgasme/#findComment-152075
Del på andre sider

Gjest Lurerfælt

hei.jeg hadde problemer med å få orgasme under samleie før,men når jeg traff min nåværende samboer,forsvant de problemene.Jeg kan få maaaange orgasmer under et samleie.du må si hva du liker,enten få hen,eller selv,å masere klitoris,så du kjenner at du blir våt.det er deilig når du kommer til uante høyder.eller hvis du liker det,få han til å slikke deg til orgasme.tro meg,du kommer ikke til å få nok :-)

Heidu Puzen

Du sier at problemet med orgasme forsvant etter at du traff din nåværende samboer. Hva var årsaken til det?

Forteller du ham hva du vil han skal gjøre og hvordan?

Jeg har en kjæreste som ikke er flinkt til å fortelle meg hva hun vil jeg skal gjøre. Det virker som hun forventer at jeg skal finne det ut. Det er frustrerende. Sex'en blir jo deretter å da...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40354-orgasme/#findComment-152483
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...