Gå til innhold

Forsinket menstruasjon etter å ha tatt angrepille

Anbefalte innlegg

Gjest Fredricia

Jeg er ei jente på 19 år som hadde ubeskyttet sex for litt over en måned siden. Dagen etter tok jeg angrepillen Nor Lavo (innen 12 timer) og fulgte de vedlagte instruksjonene. Der stod det at Nor Lavo ikke hadde noen innvirkning på menstruasjonssyklusen, og at man burde kontakte lege om menstruasjonen ble mer enn en uke forsinket. Vanligvis er min menstruasjon svært regelmessig, men nå er jeg snart en uke over tiden. Jeg har tatt to graviditetstester, begge med negativt resultat. Kan jeg likevel være gravid? Hva annet kan være grunnen til at min menstruasjon er forsinket? Bør jeg kontakte lege?

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

I bruksanvisningen for Norlevo står at mensen i noen tilfeller kan komme tidligere eller senere enn forventet. Det står videre at man skal ta en graviditetstest hvis den er mer enn 5 dager forsinket. Følg de rådene!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...