Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Føler meg sint og utilpass. Rar følelse å ha. Men jeg føler heller ikke for å ødelegge noe for eksen min. Selvsakt skal jeg forklare hva det er jeg snakker om. Eksen min har blitt invitert på hyttetur sammen med søsteren min og venninne hennes. Jeg synes det ikke er helt normalt å invitere eksen til broren sin på hyttetur etter at det tross alt er slutt. Samtidig ber eksen meg og moren min være barnevakt for felles barna. Jeg føler for å ødelegge hele turen, jeg føler sinne mot søsteren min som drar eksen min med på «fylle tur» når det ikke er så lenge siden det ble slutt mellom meg og eksen.

Samtidig tenker jeg at jeg kan bruke dette «mot» eksen om det skulle bli til at hun tar ut rettssak på diverse ting som vi ikke blir enige om når det gjelder barna.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal reagere på dette. Føler meg helt lammet på en måte.

Noen gode råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/403581-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har lov til å synes hva du vil, men din eks, din søster og hennes venninner er tydeligvis venninner og vil gjerne fortsette å være det også etter bruddet. Det synes jeg du skal være bare glad for! For ungene er det en stor fordel om de kan vokse opp med at foreldrene og nære slekt er venner og kan snakke sammen.

Du virker fryktelig bitter - blir det rettssak uansett eller er det noe du planlegger for å gjøre det vanskelig for eksen din? Husk at det er UNGENE som står i sentrum her, ikke to voksne som føler seg urettferdig behandlet. Svelg kameler (men ikke gi henne alt) i forhold til ungene og sett grenser for eksen. Men da mener jeg ikke at du ikke skal gå med noe som helst av det hun foreslår, bare det som er umiddelbart helt urimelig. Jeg synes ikke det er urimelig at du har ungene en helg mens hun er hyttetur. Det spiller egentlig ingen rolle hvem hun er på hyttetur med, selv om jeg skjønner at det føles litt vrangt at det er din søster. Neste gang kan det være du som skal på tur med gutta (eller en ny kjæreste) og trenger barnevakt fordi turen faller på en pappahelg...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/403581-hjelp/#findComment-3603498
Del på andre sider

Lillemus, nei, jeg har bare lyst å beholde delt foreldreansvar. Og jeg har ikke tenkt å gjøre situasjonen hennes vanskeligere en den allerede er for henne. Og jeg får ekstra tid med barna :-) Og etter min ening burde det godt mer en 2 måneder før søsteren min inviterer med på feste tur. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/403581-hjelp/#findComment-3603499
Del på andre sider

Delt foreldreansvar er topp, skjønt det er en del eksperter som mener at i alle fall små barn ikke bør bo en uke her og en uke der. Våre var 3 og 5 år da vi skilte lag og de har bodd ca. halve tiden hos hver av oss, men siden vi begge har en jobb med en ukentlig seinvakt har det vært en litt pussig "barneturnus" hos oss. 2 dager hos mor, 2 dager hos far og så annenhver helg. Men ungene er vant til det og det har aldri vært noe problem. :) Nå er det store (14 og 16 år) og det fungerer fremdeles helt fint. :) Vi er veldig fleksible når det gjelder ferier, helgebytter og "kan jeg ha dem den dagen for da har søskenbarnet bursdag"-dager da. :)

La jentene kose seg på tur, kos deg med ungene og tenkt på at nå blir det verre for henne å si nei om du trenger "barnevakt" en gang. :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/403581-hjelp/#findComment-3603502
Del på andre sider

Delt foreldreansvar er topp, skjønt det er en del eksperter som mener at i alle fall små barn ikke bør bo en uke her og en uke der. Våre var 3 og 5 år da vi skilte lag og de har bodd ca. halve tiden hos hver av oss, men siden vi begge har en jobb med en ukentlig seinvakt har det vært en litt pussig "barneturnus" hos oss. 2 dager hos mor, 2 dager hos far og så annenhver helg. Men ungene er vant til det og det har aldri vært noe problem. :) Nå er det store (14 og 16 år) og det fungerer fremdeles helt fint. :) Vi er veldig fleksible når det gjelder ferier, helgebytter og "kan jeg ha dem den dagen for da har søskenbarnet bursdag"-dager da. :)

La jentene kose seg på tur, kos deg med ungene og tenkt på at nå blir det verre for henne å si nei om du trenger "barnevakt" en gang. :)

Takk for fine ord. Selve samværet er vi enige i. Snakker her om juridiske rettigheter. Som å signere på pass også videre. Eksen min kommer fra et annet land og dermed er det alltid en tjangs for at hun kan flytte til utlandet uten min tillatesle også videre. Så det er kun det juridiske hun er uenig med meg i. Samvær har vi avtalt og det fungerer bra. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/403581-hjelp/#findComment-3603514
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...