Gå til innhold

Diagnose ... magesår?

Anbefalte innlegg

Har noen uker nå hatt sviende smerte i mellomgulvet. Litt mer på venstre side. Kommer takvis, kan være bra i timer før det kommer en skikkelig runde. Da takene kommer oppleves det som en brennende/sviende følelse. Jeg tok kontakt med fastlegen, han var selvsagt opptatt og skulle dagen etter på ferie - så fikk en time hos en turnuslege. 

Etter 2 minutters forklaring med at jeg hadde hatt disse nevnte plagene, ikke hadde jeg bæsja svart og ikke blod hverken her eller der, ingen feber og intet vekttap .. som jeg har observert så fikk jeg beskjed om at det var noe med protonpumpe eller noe sånt. Fikk resept på 20mg Somac og beskjed om ringe om et par uker...

Altså jeg har lenge hatt liten tiltro til legetjenesten i Norge... som oftest fordi de har alt for mange pasienter... men nå 4 dager etter sitter jeg fortsatt igjen som et spørsmålstegn. Er det faktisk så enkelt? og hva i alle dager slags diagnose har jeg?

Ingen blodprøve, ingen urin eller avføringsprøve.. er dette virkelig normalt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/403693-diagnose-mages%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Somac er et medikament kalt protonpumpehemmer dvs at det hemmer dannelsen av magesyre og dermed forebygger eller hjelper på tilhelingen av magesår samtidig som det hjelper mot oppstøt av magesyre som kan svie i spiserøret.

http://www.felleskatalogen.no/medisin/somac-takeda-nycomed-564029

Anonymous poster hash: 0cb84...caa

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...