Solemnity Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Jeg er helt utslitt. Tilnærmet alt av husarbeid faller på meg, bortsett fra at han tar halve oppvasken en gang i blant og setter på klesvask. Jeg støvsuger, rydder, vasker bad, tar hele resten av oppvasken, lager mat, handler mat, stryker klær, vasker ovn og vask og tørker av benker, vasker kjøkkenskap og vindu, skifter på sengene... Ja, absolutt alt som ikke faller inn under hans små "plikter". Jeg har tretthetsbrudd i foten og mye vondt, men selv da det var som mest hovent og han så jeg knapt kunne gå, så måtte jeg be han spesifikt om å ta oppvasken mens jeg var på sykehuset for røngten. Jeg studerer fullt, han jobber fullt. Jeg har tolv obligatoriske timer i uka og 2,5 time reisevei fire ganger i uka. I tillegg kommer selvfølgelig lesing og oppgaveskriving, har over en oppgave å skrive per måned. I tillegg til at han ikke gjør husarbeid, så roter han ekstremt mye. Alt faller der han står. Åpner han noe på kjøkkenet, så legger han pakningen på kjøkkenbenken, selv om søpla er tyve centimeter unna. Konvolutter fra brev han har mottatt slippes noen ganger rett på gulvet (!). Hver gang jeg tar opp på problemet, uansett metode, blir han sur og sier jeg maser. Dette har vært status i snart åtte år nå, så jeg skjønner det neppe vil bli de helt store forandringene, men jeg begynner å bli desperat. Begynte å gråte mens jeg tok oppvasken i dag, for jeg visste jeg ville komme hjem klokka åtte om kvelden og finne en like stor oppvask ventende. Jeg skriver lister og skriver lister, hvor jeg aldri får streket ut alt hver dag, for jeg finner ikke tid og energi. Må selvfølgelig legge til at samboer er en intelligent, snill og omtenksom kjæreste på stort sett alle andre områder. Han jobber hardt for å forsørge oss og er en fantastisk pappa, vi elsker hverandre høyt. Jeg vet bare ikke om jeg orker å studere fullt og ta meg av alt. Vi har et forholdsvis stort hus og to barn, ingen oppvaskmaskin. Barna får sunn, hjemmelage