Gå til innhold

Føler at samlivsbruddet snart er uunngåelig!

Anbefalte innlegg

Hei alle forumbrukere.

Dette kan bli et langt innlegg, men jeg skal prøve å fatte meg så kort som mulig.

Jeg er en mann på 30 år, min samboer er 32 og vi har 2 barn på 3 og 5 år.

Temaet for dette innlegget er sexlivet vårt.

Jeg traff min samboer for 8 år siden, og tidlig merket jeg at ting ikke var som det skulle når det kom til sex.

Det viste seg at min samboer hadde problem med muskelspenninger i skjedeinngangen, noe som gjorde at sex ble smertefullt og vondt for henne. De første årene av samlivet vårt tok jeg hensyn til dette, og verken krevde eller stresset med at vi skulle prøve likevel. Derfor besto de 2 første årene kun av onanering, jeg onanerte henne og hun meg. 

Vi følte nå at tiden var inne for å bli foreldre, både fordi at vi ønsket oss barn, men også fordi at gynekolog hadde foreslått dette som en løsning på problemet med stram skjedeinngang. Vi prøvde forsiktig sex noen ganger og det tok ikke lang tid før graviditetstesten var positiv. I 2009 ble vi foreldre til ei nydelig jente.

Gynekologen hadde rett, problemene med stram skjedeinngang var omtrent borte etter fødselen, og jeg tenkte at vi endelig kunne få et normalt sexliv. 

Men, dette skulle visst ikke være så enkelt, til tross for at problemet var borte.

På grunn av problemene min samboer har hatt med sex, også før meg, er det sånn at det å ta initiativ til sex er helt fraværende hos henne. 

I vårt 8 år lange samliv har det alltid vært jeg som legger opp til sex, noe som etterhvert har bygd seg opp til en stor frustrasjon.

Jeg har tatt opp problemet utallige ganger, både på den ene og andre måten. Alt fra rolige samtaler til impulssamtaler der frustrasjonen har gjort seg gjeldende, og gang på har min samboer kommet med lovnader om at hun skal forbedre seg.

Dessverre ser ikke dette ut til å løse seg. Det blir det samme hver gang, hun går på badet og tar seg en dusj, og etterpå legger hun seg enten på sofaen eller på senga med teppe eller dyne over seg, og så er resten opp til meg.

Under samtalene våre har jeg kommet med mange forslag - massasje, sexy undertøy, dildolek osv osv,

noe hun sier at hun skal følge opp, men ingenting skjer. 

Hva som er årsaken til at hun ikke evner å ta initiativ skjønner jeg ikke. Hun er veldig glad i sex og har stor glede av det, sier hun selv. 

Derfor, nå etter 8 år, har jeg kommet til et punkt der jeg føler at nok er nok. Har også forsiktig sagt dette til min samboer, derpå hun forsatt sier at hun skal bedre seg.

Noen som har erfaringer med en sånn problemstilling? Hjelp mottas med takk.

Anonymous poster hash: f3c4e...92d

Fortsetter under...

Du har to barn- og er nesten klar for samlivsbrudd fordi hun ikke tar initiativ til sex? Samtidig er hun villig og glad i sex om du tar initiativ? 

Om jeg forstod dette rett, så må jeg si jeg synes du er kravstor.

Anonymous poster hash: 539c0...777

Kan du vurdere å jobbe med det at du føler at det er så vanskelig å skulle være den eneste som tar initiativ? Du kan nok få god hjelp til dette av f. eks en psykolog.

Jeg tror ikke hun kommer til å endre seg. Det kan også handle om tenningsmønster.

Jeg synes, i motsetning til anonym, du ikke er kravstor.

Du skriver: "er det sånn at det å ta initiativ til sex er helt fraværende hos henne." Dette kan jo heldigvis trenes opp men det virker ikke som om det er en prioritet hos henne.

"Det blir det samme hver gang, hun går på badet og tar seg en dusj, og etterpå legger hun seg enten på sofaen eller på senga med teppe eller dyne over seg, og så er resten opp til meg." Kanskje hun fortsatt har noen innebygde sperrer mentalt som gjør det vanskelig for henne å ta initiativ siden hun har hatt problemer med dette hele livet, eller er det slik at "legge seg klar" er hennes måte å ta initiativ på -snarere enn å være"med".

Har du latt være å ta initiativ hverken via samtaler eller handlinger for en periode? Kanskje må du øve deg på å ta litt mindre initiativ til sex, og noe mer initiativ til kos/berøring, uten at det ender med sex.

Jeg ville oppsøkt en sexolog sammen som par. Det er tydelig hun setter pris på sex, og dere har det godt sammen ellers. Det kan såklart handle om hva man tenner på, slik Kalevaala skriver, men dette repetoaret kan også heldigvis trenes opp og utvides.  Jeg aner ikke hva problemet er, men jeg ville sterkt vurdert å oppsøke en veileder for å finne ut "hva videre".

Man kan ikke forandre andre mennesker, man kan bare forandre seg selv.

Jeg forstår at du kunne ønske det annerledes, men tenker at dette er noe du bare må lære deg å leve med. Så lenge hun ikke er avvisende, men derimot viser at hun har glede av sex'en, kan jeg ikke forstå at det er så veldig ille. I hvertfall er det umulig å forstå at du vurderer å bryte opp fra et ellers bra forhold med to barn av denne grunn.

Jeg skjønner at du er frustrert - det er jo ingenting som er så deilig og fint som når partneren viser at h*n har lyst på deg. :)

Men før dere går til et så drastisk skritt så vil jeg foreslå sexolog hvor dere går sammen. Kanskje er det, som noen sier, hennes tenningsmønster som gjør at hun ikke klarer å ta initiativ. 

Annonse

Gjest Gargamel

Jeg skjønner at det er frustrerende, men synes problemet er ganske avgrenset hvis det bare handler om at hun ikke tar initiativ til sex.

Jeg foreslår at du legger problemet til side og aksepterer at det er din jobb å ta initiativ. Det har jeg gjort.

Jeg synes ikke du er kravstor. Jeg ville funnet det vanskelig om min samboer aldri viste meg at han tenner på meg og inviterte til sex. 

Jeg vet imidlertid ikke hva som kan løse dette for dere når hun lover bedring på området, men ikke følger opp. Det er tydelig at hun ikke tar deg på "alvor" når du presenterer ønskene om en endring. Om hun liker sexen, forstår jeg ikke greia.

Har du gått til innkjøp av noe du ønsker å se henne i av undertøy, dildo og massasjeolje? 

Anonymous poster hash: 5c7e7...160

Å love bedring, og lykkes med det, krever at du (trådstarter) holder fingrene av fatet inntil hun får lyst. Om hun egentlig er godt tilfredsstilt- tar hun ikke initiativ selv, men takker ja til "dessert" (dvs mer sex om du initierer det).

Anonymous poster hash: 539c0...777

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...